צרפת: הפוליטיקאי האנטישמי הודח ממפלגתו

הפוליטיקאי האנטישמי ז'אן מרי לה פן, הודח מהמפלגה אותה הקים, "החזית הלאומית" בצרפת, ולא ישא יותר בתואר "נשיא של כבוד" זאת לאחר עימות עם ביתו היו"רית היום (עולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ז'אן מרי לה פן (צילום: shutterstock)

אחרי שהודיע לפני חודש על פרישתו מהמירוץ בבחירות המקומיות בצרפת, הלשכה המנהלית של מפלגת הימין הקיצוני הצרפתית "החזית הלאומית" החליטה על השעייתו של מייסד המפלגה ז'אן מרי לה פן.

בעקבות ההחלטה מעתה הוא לא יחזיק בתואר "נשיא של כבוד". תואר בו החזיק מאז פרישתו מהמפלגה. מי שמכהנת מאז בתפקיד יו"ר המפלגה בפועל היא בתו, מארין לה פן שהחליפה אותו בתפקידו.

לה פן, בן ה-86, הוא מייסד המפלגה הימנית הקיצונית בצרפת, "החזית הלאומית", וידוע באמירותיו האנטישמיות, שבעקבותיהן אף הורשע בעבר בהסתה לגזענות.

ההודעה על פרשיתו לפני כחודש הגיעה לאחר עימות נוסף בינו לבין בתו, מרין לה פן, מנהיגת המפלגה כיום. העימות נסב סביב דבריו של האב , כי השימוש שעשו הנאצים ימ"ש בתאי הגזים במהלך השואה, הוא בסך הכל פרט שולי בהיסטוריה.

לה פן, הבת, תקפה אותו ואמרה כי "האסטרטגיה של ז'אן מרין לה פן נעה בין טקטיקת 'אדמה חרוכה' לבין התאבדות פוליטית".

"תפקידו כנשיא של כבוד לא מעניק לו את ה'זכות' להחזיק את 'החזית הלאומית' כבת הערובה שלו ולבצע פרובוקציות כאלה שנראה כי מטרתן היא לפגוע בי, לצערי הן פגעו בתנועה כולה, בבכיריה, במועמדיה, בחבריה ויותר מכול בבוחריי", אמרה לה פן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר