אישום נגד ערבי: העביר כספי טרור מחמאס

הפרקליטות הגישה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד ערבי תושב כפר כנא, בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, העברת כספי טרור מחמאס והלנת שב"חים שלא כדין (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מאלכ בבית המשפט (צילום: מוחמד שינאווי - YNET)

פרקליטות מחוז צפון, הגישה לפני זמן קצר (שלישי), לבית המשפט המחוזי בנצרת ,כתב אישום נגד מאלכ ג'מיל ח'טיב בן 31 תושב כפר כנא בגין עבירות של מגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, הלנה, והלנת שב"חים שלא כדין ואישום נוסף בגין עבירות של מס הכנסה.

על פי עובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד אורית קורין עולה, כי במהלך השנתיים האחרונות ובמספר הזדמנויות הסיע הנאשם תושבי שטחים מכפר ברטעה וממחסום ארז לאזורים שונים בארץ וביניהם: כפר כנא, כפר ריינה, נצרת וטמרה, זאת מבלי לוודא באם יש להם היתר שהייה, וסיכן בכך את ביטחון תושבי המדינה.

כמו כן החל מחודש מאי 2014 ועד לתחילת חודש פברואר, ביצע הנאשם 5 העברות כספים בסכומי כסף שונים, לגורמים שונים, כל זאת על פי הוראותיו והנחיותיו הטלפוניות של אבו פארוק - פעיל בארגון החמאס הידוע כחלפן כספים מעזה אשר עובד בשירות החמאס בשיטת "קיזוז כספי טרור" . הנאשם קיבל עמלה בסך כ- 1000 שקלים בעבור כל העברה.

לפני שלושה חודשים, נחקר הנאשם בשירות הביטחון הכללי ובסיום חקירתו, הוסבר לנאשם על ידי גורמי הביטחון כי אבו פארוק הינו פעיל בארגון טרור החמאס וכי הכספים הללו שהעביר הם כספי טרור ואי לכך מדובר בעבירה על החוק.

בסיום חקירתו הבטיח הנאשם כי לא יחזור על מעשיו אלה, וכי הבין שמדובר ביצירת קשר עם גורם מהחמאס ושהמדובר בהעברת כספי טרור.

למרות זאת , מספר ימים לאחר מכן, המשיך הנאשם בביצוע העבירות עד שנעצר לפני מספר שבועות בדרכו לשכם, וברשותו סכום כסף בסך כ- 170,000 שקלים במזומן, שישה שב"חים.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר