המשטרה יוצאת למלחמה על התדמית

לאחר הנזק התדמיתי הקשה שנגרם למשטרה עם פרסום הסרטון בו נראה שוטר מכה חייל אתיופי, מגייסת המשטרה את השוטרים האתיופים למלחמה על תדמית הארגון (משטרה)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
רב פקד יתברק מבורך אברהם (מתוך עמוד הפייסבוק של משטרת ישראל)

לאחר המכה התדמיתית הקשה שספגה משטרת ישראל עם פרסום הסרטון בו תועד שוטר מכה חייל אתיופי לכאורה ללא סיבה, מנסה כעת המשטרה לשפר את תדמיתה. לצורך כך, "גייסה" המשטרה את השוטרים האתיופים המשרתים במשטרה בניסיון למתן את המתח עם יוצאי אתיופיה.

בעמוד הפייסבוק של המשטרה הועלה היום (שלישי) פוסט אותו כתב יתברק מבורך אברהם, רב פקד, סגן מפקד תחנת שדות, בן העדה האתיופית.

"כקצין במשטרת ישראל, לא יכולתי להישאר אדיש לסרטון בו נראה שוטר המשרת איתי יחד באותו ארגון מכה חייל צה"ל ממוצא אתיופי" כתב אברהם בפוסט. "גם אני הזדעזעתי והתביישתי כשצפיתי בתיעוד הקשה, כפי שאמור לקרות לכל אזרח נורמטיבי במדינת ישראל. חייל הלובש את מדי צה"ל אמור לסמל את כור ההיתוך של החברה הישראלית, בטח שלא לקבל יחס משפיל שכזה.

"עם זאת, לא זו היתה הסיבה לפרוץ המחאה. מדובר בתקרית מכוערת אך נקודתית, שהיתה בבחינת הקש ששבר את גב הגמל. אירוע ששימש זרז לפרוץ המחאה שבעבעה מתחת לפני השטח וחיכתה זמן רב כדי לפרוץ. הסיבה האמתית למחאה היא שנים רבות של אפליה קשה, בכל תחומי החיים, מצד כל הרשויות והמוסדות, וגם מצד חלקים רבים מהחברה הישראלית".

אברהם הוסיף, "ההפגנות של בני העדה שלי בירושלים ובתל אביב שבו והזכירו כי אנו חיים בחברה משוסעת, מפולגת וחצויה. לא רק אנחנו סובלים מאפליה, אלא גם אוכלוסיות נוספות שהן חלק מהחברה. קיבוץ הגלויות המרכיב את מדינתנו מהווה את מקור עוצמתנו מחד, אך גורם לפילוג בתוכנו מאידך. הפילוג הזה גורם לתחושת הקיפוח שמרגישות קבוצות שונות באוכלוסיה, בהן גם הקהילה שלי. תחושה המלווה אותנו יום-יום, כמעט בכל מקום. אני חלק מקהילה החווה מציאות חברתית של קיפוח, דבר שקשה להשלים אתו במדינה דמוקרטית".

רב פקד אברהם המשיך להגן על המשטרה: "למרות הכל, בחרתי לממש את ייעודי בשליחות ושירות הציבור במשטרה, על ידי אכיפת החוק והסדר, עזרה לקהילה והגנה על חסרי ישע. זוהי תפיסת עולמי ואני גאה בה. בתור מי שמהווה חלק מהארגון במשך שנים רבות, כמי ששירת במגוון יחידות ותפקידים, חשוב לי להדגיש כי אותו שוטר מכה אינו הפנים של הארגון. משטרת ישראל הכשירה אותי, כפי שהיא מכשירה את כלל שוטריה, לתת לאזרחים שירות מיטבי ומקצועי. יש בה שוטרים מצוינים שעבורם כולם שווים בפני החוק".

"חשוב שנזכור כי בסופו של יום, אין תחליף למשטרת ישראל. יש לנו משטרה לאומית אחת, משטרה מצוינת ומקצועית. אין ספק, שיש לבדוק כיצד ניתן לשפר את היחס לקהילה האתיופית, הן מצד מדינת ישראל והן מצד משטרת ישראל, ולתת לכך עדיפות עליונה.

"עלינו לבדוק את הטענות של בני העדה לעומק, בשיתוף, בהוגנות בשקיפות, במטרה לייצר פתרונות מועילים. עלינו לקרב ולהגביר את האמון בין בני העדה למשטרת ישראל, אך חשוב לא פחות שהתהליך הזה לא ילווה באלימות והפרת הסדר. ראוי שנוקיע את האלימות, ומעשי הוונדליזם ותקיפת השוטרים בהם נקטו חלק מהמפגינים. אלימות אינה דרכנו ויש לגנות אותה, ללא כל קשר נגד מי היא מופעלת.

לסיום הוא כתב: "אנו כשוטרים נמשיך לעשות את עבודתנו על הצד הטוב ביותר ולשרת את החברה הישראלית על כלל רבדיה, תוך מתן שירות אדיב ומקצועי, וטיפול בעשבים השוטים. אני ושכמותי נמשיך לנפץ את הגזענות ולרסק את הדעות הקדומות על ידי מצוינות אישית, כל אחד בתחומו, ללא כל רחמים עצמיים, בתקווה שנגיע לשינוי המיוחל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר