רבע מיליון ילדים יתאחדו לכבוד רשב"י בתהלוכות ל"ג בעומר

יוסל'ה אייזנבך או יובל המבולבל? מחר ישתתפו רבע מיליון ילדים בתהלוכות ל"ג בעומר לכבוד יום ההילולא של רשב"י. מי עומד מאחורי הפקת הענק ומדוע דווקא הילדים צועדים בראש? • האתגר: להעביר את אותם מסרים לילדים חרדים ולילדים חילוניים (בארץ)

חיה כהן | כיכר השבת |
תהלוכת ל"ג בעומר בירושלים (צילום: אליהו קובין)

תחת הסיסמא "יחד כל ילדי ישראל" ישתתפו למעלה מרבע מיליון ילדים בתהלוכות ל"ג בעומר ברחבי הארץ לכבוד יום ההילולא של רשב"י. הפקת הענק מאחוריה עומדים צעירי אגודת חב"ד (צא"ח), מצליחה לאחד ילדים מכל גווני הקשת היהודית - חרדים, דתיים, מסורתיים וחילונים - במפגן אחדות מרשים.

בכל שנה, התהלוכות מתמקדות סביב נושא "אהבת ישראל" וכוללות תכנית מושקעת במסגרתה הילדים לוקחים חלק בצעדה ססגונית בערים ויישובים, ומתאספים לכינוס שחותם את התהלוכה, בו הם נהנים ממגוון פעילויות מרתקות המעבירות את מסר האחדות ועוסקות בסיפורם של רבי עקיבא ורשב"י באמצעות מחזמר, הופעה או הצגה, לצד הגרלות נושאות פרסים יוקרתיים, מספרי קודש, אופניים, ואף טיסה בשמי הארץ.

הציבור החרדי לוקח חלק פעיל בתהלוכות?

"בהחלט. ילדי הציבור החרדי באים בהמוניהם, והתהלוכות בריכוזים החרדים מתפתחות מידי שנה ומגיעות לכמויות של למעלה מחמישים אלף ילדים כן ירבו . אנו רואים גם מעורבות של הציבור ברצון לתרום ולהשתתף".

איך מגבשים תוכנית שתמשוך ילדים מבני ברק וילדים מתל אביב באותה המידה?

"ל"ג בעומר ורשב"י הם של כולם. גם התכנים והערכים של התורה. ברגע שאתה מבין שהילד מתל אביב והילד מבני בברק משתייכים לאותו עם ולאותה מסורת, זה רק מקל עליך. כל שנותר לעשות הוא למצוא את האיזון הנכון, ולחדד מסרים ספציפיים לכל מקום" אומרים בצא"ח.

"אף שהנושא המרכזי הוא אחיד. מטבע הדברים, התכנית בתהלוכות בישובים החרדים קצת שונה, מכיוון שאנו מניחים שכל ילד חרדי מכיר את סיפור הפיכתו של רבי עקיבא מרועה צאן לגדול בתורה (הסיפור שיעמוד במרכז המחזמר לציבור הכללי), בריכוזים החרדיים ישנם הדגשים אחרים. כמובן שכוכבי הילדים המגיעים בתהלוכות הכלליות ונרתמים לסיפורו של רשב"י לא יופיעו בתהלוכות החרדיות. שם תמצאו גיבורים מקומיים כמו יוסל'ה אייזנבך המוכר והאהוב על ילדים חרדיים. עבור הציבור החרדי אנו מפיקים גם ספרון המותאם במיוחד ושמקבל את אישורם של אנשי חינוך בכירים בציבור החרדי" עם זאת, מדגישים בצא"ח כי "אמירת פסוקי תורה, ושירי ל"ג בעומר משותפים לכל המגזרים".

מדוע התהלוכות פונות דווקא לילדים?

"הרבי דיבר על כך שבהיסטוריה היהודית ל"ג בעומר היה יום הקשור במיוחד לילדים שהיו יוצאים לשדה, כדי לציין את יום ההילולא של רשב"י. למעשה זהו מנהג שנשתכח והרבי חידשו סביב הערך של אהבת ישראל, הקשור כמובן לימי הספירה ולל"ג בעומר, היום בו פסקו תלמידי רבי עקיבא למות מהמגיפה, לאחר שלא נהגו כבוד זה בז. הלקח שלנו הוא להשתדל לתקן זאת".

על ההפקה בפועל, משלב הרעיון ועד לביצוע בפועל אחראית 'המחלקה להפקת עזרי שליחות' של ארגון צא"ח, העמלה מידי שנה לגבש תכנית אטרקטיבית לתהלוכות ל"ג בעומר, ומייצאת אותה למנהלי בתי חב"ד, המתאימים את התכנית לאופי הקהילה.

אך לא תמיד הכל ורוד. כל שליח המחזיק בית חב"ד ידע למנות לא מעט תלאות וקשיים הצצים בארגון התהלוכה. "בראש ובראשונה אתגרים תקציביים. הפקת תהלוכה נעה בין כמה אלפי שקלים בישוב קטן לעשרות רבות של אלפי שקלים ביישוב בינוני. זה כולל הפקת התוכנית, מימון אמני ילדים, פרסום, הגברה, אבטחה ועוד" מספרים בצא"ח.

"דווקא מבחינת הרשויות אנו מקבלים סיוע יוצא מן הכלל, הודות לשם הנפלא שיש לפעילות חב"ד ולהבנה של כולם היום בצורך באחדות ישראל" הם מציינים.

בסך הכל ייערכו בארץ 800 תהלוכות, הקטנה שבהן תהיה יישוב קטן אי שם בערבה, והגדולות ביותר יתקיימו בירושלים, ביתר, אשדוד, ראשון לציון, חולון, כפר סבא ונתניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר