מרכיבים ממשלה

נתניהו נכנע לבנט: שקד תמונה לשרת המשפטים

שעות לפני תום הזמן בו ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להודיע לנשיא המדינה כי הצליח להרכיב ממשלה, נתניהו נכנע לדרישות 'הבית היהודי' ואיילת שקד תמונה לשרת המשפטים בממשלה הבאה • החתימה בין הצדדים צפויה בתוך שעות • בתיאום עם החרדים שקד לא תכהן כיו"ר הוועדה למינוי דיינים (פוליטי, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נפתלי בנט עם איילת שקד (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בחירות 2015 • ממשלת 61: שעות ספורות לפני תום הזמן בו ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להודיע לנשיא המדינה כי הצליח להרכיב ממשלה, נתניהו נכנע לדרישותיהם של 'הבית היהודי'.

הדרישה העיקרית עליה התעקשו ב'בית היהודי' מאז חתימת ההסכם עם ש"ס בו הועבר לידיה משרד הדתות בשליטה מלאה והחלטתו של יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן להישאר מחוץ לממשלה היא קבלת משרד המשפטים עבור איילת שקד.

תחילה בליכוד הביעו התנגדות לכך אך לאחר מכן אמרו כי יסכימו להעביר את תיק המשפטים לידי 'הבית היהודי' בתנאי שנפתלי בנט יכהן בתפקיד.

בנט, התנגד גם לכך, והליכוד ונתניהו נאלצו להיכנע לדרישה ולהסכים לכך שאיילת שקד תמונה לשרת המשפטים.

אחת הסיבות לכך שנתניהו התנגד למינוי שקד לשרת המשפטים היא העובדה ששר המשפטים משמש גם כחבר הקבינט, אך מתוקף תפקידה של שקד כשרת המשפטים היא תכהן גם כחברת הקבינט.

בנט הבהיר במהלך היום כי הדרישה לקבל את משרד המשפטים לא נועדה כדי לשדרג את תפקידו. "אני רואה בתיק החינוך שליחות עצומה ולא זקוק לשדרוג", אמר בנט בשיחות עם מקורביו, "לדאוג לכלל לילדי ישראל זאת לא ברירת מחדל, זאת זכות גדולה - ולא אתפתה לתיקים אחרים".

בליכוד מאמינים שבתוך מספר שעות ייסגרו שאר הסוגיות בין המפלגות ועד הערב נתניהו יוכל להודיע לנשיא ראובן ריבלין כי עלתה בידו להקים ממשלה.

יודגש עם זאת כי בתיאום עם המפלגות החרדיות, שקד לא תכהן כיו"ר הוועדה למינוי דיינים, והתפקיד יעבור לשר אחר מטעם הליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר