החיילים החרדים בגבעתי מברכים על מינוי סגן איתן

אחרי מינויו של סגן איתן למפקד פלוגה בגדוד החרדי של גבעתי "תומר", החיילים החרדים מביעים את שביעות רצונם מהמפקד החדש. "הוא סמל להערצה, מעלה את המורל" (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
סגן איתן (צילום: פלאש 90)

אחרי שגיבור מבצע 'צוק איתן, סגן איתן, מונה למפקד פלוגה בגדוד "תומר", הגדוד החרדי של חטיבת גבעתי", הלוחמים החרדים מרוצים מהחלטת מפקד החטיבה אלוף-משנה עופר וינטר ואומרים כי מורל הלחימה עלה בגדוד.

את ההחלטה קיבל מח"ט גבעתי היוצא אל"מ עופר וינטר וזאת "במטרה להפוך את הגדוד לאטרקטיבי ובעל אופי קרבי יותר שימשוך אליו צעירים חרדים. גדוד "תומר" הוא גדוד חדש יחסית, הפועל במתכונת דומה לנח"ל החרדי בתוך חטיבת גבעתי".

אחד הלוחמים אמר ל״כיכר השבת״ כי ״הגעתו של סגן איתן אל הגדוד, תגרום לחיילים להשקיע יותר. המורל כעת גבוה מאוד. כולם מבינים את המשמעות, מה עומד מאחורי איתן. הוא מבחינתי סמל להערצה. כולם רוצים להיות סגן איתן״.

כוונתו לאירוע שהתרחש בחודש אוגוסט כאשר סגן איתן הסתער בגבורה אל תוך המנהרה אליה נחטף הדר גולדין הי"ד, בזמן היתקלות עם מחבלים ברפיח, תוך שהוא מסכן את חייו. זאת בזמן שבמקביל נהרגו מפקדיו באותו הזמן, והוא לקח על עצמו את הפיקוד בלחימה.

במהלך אותו מרדף במנהרה שהייתה חושכה ובקושי ניתן היה לראות להיכן הוא צועד, אסף איתן את פרטי הלבוש של החייל החטוף, שבאמצעותם יכלו אנשי הרבנות הצבאית לקבוע מבחינה הלכתית כי הדר הי"ד אינו בן החיים וכי הוא חלל צה"ל.

מייד לאחר המבצע ביקשו הוריו של גולדין לפגוש את סגן איתן, ואכן לאחר כמה ימים הפגישה המיוחלת התרחשה ובמהלכה הביא הם הקצין את התפילין והסידור של בנם המנוח.

סגן איתן למד בישיבת "חורב" ומתגורר גם הוא בירושלים. הוא לחם תחת פיקודו של רב-סרן בניה שראל הי"ד שנהרג במהלך הלחימה במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. הוא התגייס ב-2010 ומאז עלה בדרגות הפיקוד בצה"ל.

קורות חייו של איתן יעזרו לו בהתמודדות עם אורח חייהם של הלוחמים החרדים בחטיבת גבעתי. ״אנחנו בטוחים שהוא יעזור לנו בפניות שלנו בנושאי דת״, אומר החייל עליו איתן יפקד בעתיד הקרוב. ״הוא נראה אדם קשוב, ואין לי ספק שבגלל כך החיילים ירצו לעשות הכול כדי שהוא יצליח בתפקידו״.

״אנחנו שמענו עליו מאז מבצע צוק איתן ותמיד ידעתי אני לפחות שצריך לעשות הכול למען החבר לנשק. בין אם מדובר בסיטואציה של חטיפה חס ושלום ובין אם מדובר בתקרית אש אחרת. איתן לימד אותנו במעשיו שאין מושג כזה להפקיר חבר״. הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר