בעקבות המחאה החרדית

בעלי "ביג" מתקפלים: שוקלים לסגור את הקניון באשדוד בשבת

במהלך פגישה שערך האדמו"ר מפיטסבורג עם יהודה נפתלי הבהיר בעלי קבוצת "ביג" כי ישקול מחדש את המשך פעילות הקניון באשדוד ביום שבת. "איתות חיובי מצד בעלי הרשת" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חרדים לצד לוגו "ביג" (צילום: קובי גדעון - פלאש 90, לוגו החברה)

במסגרת פגישה שהתקיימה בלוס אנג'לס בין האדמו"ר מפיטסבורג והאחים נפתלי, בעלי קבוצת 'ביג', סוכם על בחינה מחודשת של נושא הפעילות בשבתות בידי החברה. לטענת מובילי המאבק, "בעלי הקבוצה הבהירו כי לא שיערו את עוצמת ההתנגדות של הציבור החרדי וכי הם חוששים מצעדי המחאה ושוקלים איפוא את צעדיהם מחדש".

הפגישה התקיימה בשעות הלילה המאוחרות של יום חמישי באכסנייתו של הרבי מפיטסבורג השוהה בימים אלו בלוס אנג'לס. מבית האדמו"ר נשלחה פניה ליהודה נפתלי השוהה אף הוא בימים אלו בחו"ל להגיע לפגישה, והבקשה נענתה בחיוב. "זמן קצר לאחר מכן הגיע נפתלי, בעל השליטה 'ביג', לפגישה שנמשכה כשעה ומחצה ובמהלכה הביע האדמו"ר את כאבו על הפירצה באשדוד עם פתיחת הקניון בשבתות" תיארו מובילי המאבק.

מעורבים בפגישה סיפרו כי "במשך כשעה עמד האדמו"ר על חומרת הדבר, כשהוא מונה את המקרים שבהם ביקשו יזמים להגדיל את רווחיהם באמצעות פעילות בשבתות, אך בפועל התברר כי הפגיעה בקדושת השבת לא השתלמה". בנוסף, סיפרו, האדמו"ר פנה ללב הבעלים ואמר להם כי "כבנים לעם היהודי שמסר את נפשו למען השבת אינם יכולים בשום אופן לרמוס את השבת".

"העידוד לחילול השבת לא מקובל על הבעלים"

הפגישה השפיעה, ולטענת אנשיו של האדמו"ר, בעלי 'ביג' הבהירו כי אכן הם עומדים כעת בפרשת דרכים. "התנהלותם של מנהלי הקניון באשדוד, ובעיקר העידוד המכוון של העסקים לעבוד בשבתות, אינו מקובל עלינו" צוטטו בעלי הקבוצה על ידי מעורבים בפגישה. לטענת המעורבים, הבעלים הודיעו כי בכוונתם להגיע לארץ במהלך הימים הקרובים על מנת להיפגש עם המנהלים המקומיים ולחשב את צעדיהם מחדש.

מהוועדה למען השבת נמסר: "מדובר אמנם באיתות חיובי מצד בעלי 'ביג' אך נכון לעכשיו לא מדובר עדיין בהוראה גורפת לסגירת המתחם בשבתות נקווה שהוראה כזו אמנם תצא אך כל עוד הדבר לא מתרחש, נמשכת הפעילות בדיוק כפי שנקבע בישיבתם של רבני אשדוד". בהתאם לכך דווח כי הצוותים העוסקים בגיבוש הסנקציות הכלכליות לצד ועדת ההיגוי ששוקדת על קידום עצרת המחאה ההמונית שתתקיים באשדוד בע"ה בר"ח סיון, ממשיכים בתפקידם ללא כל שינוי".

"סגירת מתחם 'ביג' היא רק יעד אחד, חשוב אמנם, אך אין לשכוח שבעיר אשדוד נפתחו בשנים האחרונות למעלה מ-50 בתי עסק הפועלים בשבת, וזאת למרות שבהסכם הקואליציוני שנחתם בין רה"ע ד"ר לסרי לסיעות החרדיות נקבע כי לא יפתחו עסקים נוספים בשבת. בעקבות זאת הונחו נציגי הסיעות החרדיות במועצת העיר לפעול בעניין" נמסר מהוועדה.

בנוסף נאמר: "הוועדה דורשת במפגיע מראש העיר לפעול לסגירת החנויות בשבת, ומבהירה כי כל ניסיון לשנות את חוק העזר כך שיותר לפעול בשבתות ב'פאתי העיר' ולא בעיר עצמה, כמו גם להתיר פתיחתם של 'מרכולים קטנים' בעיר, אינו מקובל והוא יתקל בהתנגדות נחרצת מצד הסיעות החרדיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר