צפו: הישיבה האחרונה של ממשלת נתניהו השלישית

ממשלת ישראל ה-33 קיימה היום את ישיבתה האחרונה לקראת השבעת הממשלה החדשה הצפויה השבוע. במהלך הישיבה, אישרה הממשלה את הגדלת מספר השרים (חדשות)

(צילום וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: ניר שרף, לע"מ)

ממשלת ישראל ה-33 קיימה היום (ראשון) את ישיבתה האחרונה לקראת השבעת הממשלה החדשה הצפויה בהמשך השבוע. במהלך הישיבה, אישרה הממשלה את הגדלת מספר השרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אנחנו מציינים היום את ישיבתה האחרונה של הממשלה ה-33, ואנחנו נערכים לישיבה הראשונה של הממשלה החדשה. אני תמיד מתייחס לתפקיד הובלת המדינה כקבלת פיקדון יקר - המדינה - והאחריות שלי כראש הממשלה, ושלנו כממשלה להחזיר אותה לציבור בטוחה יותר, משגשגת יותר, מפותחת יותר".

"כשאני מסכם את הפעילות של הממשלה ה-33, אני יכול לומר בהחלט שלמרות הקשיים, והיו הרבה, בכל הגזרות, קידמנו בשנים הללו את מדינת ישראל בשלושת הצירים האלה שתיארתי", הוסיף נתניהו, "בשנתיים ומעלה, מאז שהממשלה הזאת קיימה את ישיבתה הראשונה, לא פסק האזור מסביבנו לגעוש ולסעור. ולמרות הניסיונות הרבים לאתגר אותנו בגבולות שמסביבנו, הדפנו את כל הניסיונות הללו, בלי יוצא מן הכלל: מחיזבאללה בדרום לבנון, דרך הניסיונות של איראן לפתח נגדנו חזית חדשה ברמת הגולן, דרך הניסיונות הבלתי פוסקים להחדיר נשק מתקדם מסוריה לתוך לבנון, ועד למאמצי החמאס לבצע נגדנו פגיעה אסטרטגית בדרום. במבצע צוק איתן הנחתנו על החמאס את המכה החזקה ביותר שהוא ספג מאז הקמתו. אנחנו ערוכים לכל התפתחות שתהיה מהחזית הזאת".

"מעל לכל פעלנו בלי הפסק מול ניסיונה של איראן להתחמש בנשק גרעיני. המאמץ הזה בעיצומו, אנחנו לא נפסיק בו, אנחנו נתמיד בו, לשמור על זכותה של ישראל להגן על עצמה בכל תנאי ובכל מצב", הבטיח ראש הממשלה.

ראש הממשלה נתניהו הוסיף כי "בתחום המדיני אנחנו עשינו ניסיון נוסף לקדם הסדר עם הפלסטינים, אך שוב, כשהיה צורך לקבל החלטות קשות, אבו מאזן החליט לנטוש את המו"מ. הוא פנה באופן חד צדדי ובניגוד לכל ההסכמים לזירה הבין לאומית, הוא נטש את המשא ומתן, ונכנס לברית עם החמאס.

"בזירה המדינית, התחלנו לפתח שווקים חדשים לכלכלה הישראלית - זה גם בזירה המדינית וגם בזירה הכלכלית - עם כלכלות הענק של אסיה: הודו, סין, יפן, והצטרפנו כמשקיף לברית הפאסיפית באמריקה הלטינית.

"אנחנו מפתחים תעשייה חדשה, חיונית לעתיד האנושות, בדמות ביטחון הסייבר - זו התפתחות מהירה מאוד, דרמטית מאוד, אנחנו מייחדים לה משאבים רבים, לרבות היחידות המיוחדות של צה"ל, וההנחיה שלי היא לא רק לפתח את היכולת הזאת למען ביטחונה של מדינת ישראל, אלא לשלב אותה בבאר שבע ובנגב, עם היכולת האקדמית שלנו ועם פיתוח תעשייתי לחברות ישראליות ולחברות זרות, והדבר הזה קורם עור וגידים לנגד עינינו ומשנה את פני הנגב, ולמעשה משנה את פני המדינה. הוא יהפוך וכבר הופך את באר שבע לבירת סייבר עולמית.

"אנחנו העלינו פעם נוספת את שכר המינימום; האבטלה ממשיכה להיות נמוכה; דירוג האשראי של ישראל יציב, לא דבר של מה בכך בטלטלות הכלכליות שעדיין מטלטלות את העולם. בנוסף, אנחנו המשכנו בחיבור מואץ של הנגב והגליל למרכז. בשש השנים האחרונות סללנו פי שניים מסילות ברזל מאשר בשש השנים שקדמו לכך, ואנחנו עושים זאת גם בכבישים וגם במחלפים, עוד ידנו נטויה.

"בלמנו לחלוטין את ההסתננות הבלתי חוקית לגבולותינו - זה דבר ששום מדינה בעולם המערבי לא הצליחה לעשות. הגדר שבנינו הוכיחה את עצמה לחלוטין. הוספנו על כך אמצעי חקיקה ואמצעי שיטור, אמצעים אחרים, ואני מציין את זה על רקע המגמה ההפוכה שמתרחשת כרגע במערב אירופה. בשעה שבאירופה נרשמת עלייה של מאות אחוזים במספר המסתננים הבלתי חוקיים שנכנסים אליה, מישראל יוצאים בכל שנה אלפי מסתננים. זה הישג מאוד חשוב למען הבטחת דמותה ואופייה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

"אין ספק שהמלאכה לפנינו עוד מרובה, ואני מבטיח לעשות הכל כדי שהממשלה הבאה תמשיך בה ותוסיף עוד פעולות חשובות רבות בתחומים שונים לביטחונם ורווחתם של אזרחי ישראל", אמר נתניהו לסיום, "אני רוצה להודות לחברי הממשלה היוצאת, פעם נוספת לך, לימור (לבנת), גם לחזק אותך בימי אבלך, ואני מאחל לכולנו המשך עשייה למען מדינת ישראל כדי לבצר את ביטחונה, להבטיח את שגשוגה וכמובן להמשיך את פיתוחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר