אחרי מתיחות: ג'ון קרי יפגש עם ולדימיר פוטין

אחרי מתיחות בין ארה"ב לרוסיה, מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי יבקר בפעם השניה בתפקיד ברוסיה, וייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הם ידונו בלחימה באוקראינה (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מתי שטרן - פלאש90)

במהלך ביקורו ברוסיה, ייפגש מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, השנים ידונו במצב הביטחוני באזור ובלחימה בין צבא אוקראינה לבין הבדלנים הפרו-רוסים.

זהו הביקור הראשון של קרי במדינה מאז פרוץ הלחימה באוקראינה והשני מאז כניסתו לתפקיד.

נשיא רוסיה הודיע לפני כשלושה חודשיים, כי הושג הסכם הפסקת אש במזרח אוקראינה, השיחות במניסק ארכו מעל 15 שעות ונטלו בהם חלק קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת פרנסואה הולנד, נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו ונשיא רוסיה ולדימיר, במהלך השיחות התעוררו קשיים רבים והיו שהעריכו כי הצדדים לא יגיעו להסכמה. המורדים הפרו-רוסים סירבו לחתום על הסכם הפסקת האש, וגם האוקראינים לא היו מרוצים לגמרי.

אולם פוטין הודיע כי לבסוף הצליחו להגיע להסכמה ולחתום על הסכם הפסקת האש. יצויין, כי הסכמים כאלה נחתמו כמה פעמים, וחלקן אף החזיקו זמן, אולם לבסוף כולם קרסו.

מאז תחילת המלחמה באוקראינה בשנה שעברה נהרגו שם כבר יותר מ-5,300 בני אדם, בהם גם יהודים.

נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, אמר כי הוסכם על שחרור השבויים והסגת כל כלי הנשק בתוך כשבועיים מתחילת הפסקת האש, בהתייחסו לקשיים במהלך השיחות אמר כי בפני אוקראינה הוצבו "כמה תנאים שאינם מתקבלים על הדעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר