היועמ"ש דחה את בקשת הרב הראשי: "לא יהיה שטיבלאך בבית המשפט"

היועץ המשפט לממשלה דחה את בקשתו של הרב הראשי לישראל לשכור יועץ משפטי חיצוני בעקבות ההחלטה לתמוך במתן כשרות מגופים פרטיים: "שלא יהיה שטיבלאך בבימ"ש" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב הראשי והיועמ"ש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין דחה היום (שלישי) את בקשתו של הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו לשכור יועץ משפטי חיצוני בעקבות החלטת היועץ לאפשר לבתי עסק להציג תעודת כשרות גם מגורמים פרטיים ולא רק דרך הרבנות הראשית לישראל.

בפתח המכתב ציין היועץ המשפטי כי מובנת לו רגישות הנושא עבור הרבנות הראשית, הוא הוסיף כי היועץ המשפטי לממשלה הוא המייצג את המדינה בערכאות, ועמדתו היא המייצגת את המדינה ולא אף פרקליט או יועץ משפטי אחר.

בעקבות כך כותב היועץ כי "בית המשפט לא ישמע מנגינות מתווים שונים, משל היו אלה שטיבלאך של נוסחים שונים. תזמורת אחת היא ומנצח לה אחד, במישור הכולל - הממשלה, שבמקרה של חילוקי דעות על ראש הממשלה להביא את הדברים לדיון ולהכרעה בה, ובמישור המשפטי - היועץ המשפטי לממשלה".

לדבריו, "סוגיית הייצוג הנפרד נבחנה גם על ידי הוועדה הציבורית לבחינת דרכי המינוי של היועץ המשפטי לממשלה והנושאים הקשורים לכהונתו". בדו"ח אותו מצטט היועץ נכתב כי "עיקרון החוקיות והסדר הטוב מחייבים כי במקרים של ייצוג בנפרד יהיו נדירים וחריגים".

"ממשלה המחליטה להעמיד נושא להכרעה שיפוטית בניגוד לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה פוגעת בוודאות המשפטית ובאמון הציבור ביועץ המשפטי. הוסיף.

לאור כל טענות אלו וטענות נוספות קובע היועץ המשפטי כי אין מקום לאשר לרבנות הראשית לקבל ייעוץ משפטי חיצוני כפי שביקש הרב הראשי רבי דוד לאו.

גורמים ברבנות הראשית לישראל הביעו צער על החלטתו של היועץ ואמרו כי הם "בוחנים כיצד ניתן יהיה להביא את עמדתה האמיתית של הרבנות בפני שופטי בג"צ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר