צפו בתמונות

קמפיין חושף: אלו הבכירים שמאחורי גיוס חרדים לצבא

קמפיין החרד"קים עולה שלב ומכוון הפעם כנגד מגייסי החרדים לצה"ל: בחוברת חדשה שהפיצו גורמים אנונימיים מופיעים שמות ותמונות בכירי תחום גיוס חרדים לצה"ל. "מפקירים את בנינו לשעות ארוכות, לפריצות ולראיונות אישיים" נאמר. דובר צה"ל ל"כיכר השבת": "פרסומים אלה יועברו לידי גורמי האכיפה בהקדם" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חיילים חרדים. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: באדיבות המצלם)

קמפיין החרד"קים נגד חיילי צה"ל עולה שלב, והפעם הוא מכוון כלפי בכירים במדור בני הישיבות. בחוברת המכונה "שמד" שהופצה בימים האחרונים בריכוזים החרדים מופיעים שמותיהם ותמונותיהם של הקצינים הבכירים המפקדים על המדור. בצה"ל הודיעו הערב כי "פרסומים אלה יועברו לידי גורמי האכיפה בהקדם".

בחוברת מספר פרקים: תפאורה, הריכוך, החיכוך, הסלקציה, התעמולה ועמק הבכא. לאחר המבוא נכתב כי יש "לתת לתמונות לדבר" ומופיעות תמונותיהם של שני הקצינים הבכירים בהם רב-סרן י' שתפקידו רכז פרויקט שילוב חרדים, ולפי חוברת המחאה, הוא מתמחה בגיוס ושילוב חרדים בצה"ל.

כמו כן, מפורסמת תמונתו של סגנו, סרן י' המשמש כקצין מדור שילוב חרדים ולפי חוברת המחאה הוא זה שמאתר ומשכנע חרדים להתגייס לצה"ל. מדובר בתפקיד רגיש במיוחד שרבים העדיפו שלא לכהן בו.

בפרק שנקרא "התעמולה" ומוגדר "שמד בלשכה" נכתב "המסומנים" ופורטה "מתיחת הפנים של הצבא, המנסה ללכוד ברשתו חרדים. ראו... כשר אני!". בפרק מוצגות מספר כתבות המשבחות את שירותם של הלוחמים החרדיים.

בפרק "עמק הבכא" נכתב "מגלגלים עליו את הכול... אין סיבה להסכים להכניס את טובי צעירנו לשאול התחתית הזה!". עוד נכתב: "16 שנה גידלנו אותם בחממה. כעת אנו מפקירים אותם לשעות ארוכות... לפריצות וראיונות אישיים".

לצד זאת מפורסמות תמונות בהן נראים חרדים המגיעים ללשכת הגיוס כאשר חלקן צונזרו בשל "הפריצות הנוראה" כהגדרת כותבי העלון.

הגורמים שעומדים מאחורי החוברת פרסמו גם תמונות ובהן נראים מיועדים לשירות ביטחון ולצידן נכתב: "תמונות תועבה, מסכי טלוויזיה בכל פינה.. יש אפוטרופוס?". עוד נכתב "בכל פינה - שלטי ענק לפיתוי, לגיוס לגדודים חרדיים".

הפגנה חרדית נגד גיוס לצה"ל, ארכיון (צילום: משה בן נאים, חדשות 24)

בפרק "הריכוך והחיכוך" נכתב "חיילים חרדים מסתובבים הלוך ושוב במשך שעות ההמתנה הארוכה... למטרה אחת - לרכך: ראו! יש חרדים בצבא!". בתמונות נראים חרדים מגיעים ללשכת הגיוס בכדי לקבל את הדיחוי ולצד זאת נכתב "ההצגה המושלמת, הנה! יש חיילים חרדים... וגם גם הרבה דתיים משוטטים ללא מטרה מוגדרת..".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "בין צה"ל למגזר החרדי מתקיים שיח ושיתוף פעולה רציף במשך השנה ונראה כי פרסומים אלה אינם מאפיינים את האוכלוסייה החרדית כולה".

עוד נמסר כי "צה"ל מגנה בכל תוקף הסתה כנגד משרתיו העושים לילות כימים בעבודתם עם המגזר החרדי. פרסומים אלה יועברו על ידי גורמי צה"ל לידי גורמי האכיפה בהקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר