שיטה חדשה לניתוח מתיחת בטן של רופא ישראלי – זכתה בפרס בינלאומי

שיטת ניתוח חדשה למתיחת בטן והצרת היקפים שפיתח המנתח הפלסטי הישראלי ד"ר יורם וולף, זיכתה אותו בפרס האיגוד הבינלאומי לכירורגיה אסתטית. השיטה מאפשרת להגיע לבטן שטוחה על ידי הידוק שכבות השרירים, העור והשומן, וניתנת לשילוב עם שאיבת שומן מהבטן ומהמותניים. משך ההתאוששות מהניתוח – ימים ספורים בלבד (בלוגל)

(צילום: יחסי ציבור)

טכניקה מתקדמת למתיחת בטן בשיטה דו-שכבתית אותה פיתח ד"ר יורם וולף, מומחה ישראלי לכירורגיה פלסטית, זכתה בפרס ISAPS – האיגוד הבינלאומי לכירורגיה אסתטית. בשיטת הניתוח החדשה מתבצע הידוק של שלוש שכבות הבטן – שרירים, עור ושומן – ובמידת הצורך ניתן לשלב גם שאיבת שומן מאזור הבטן והמותניים. במהלך החודש הבא הטכניקה תוצג בכנס EURAPS (האיגוד האירופאי למנתחים פלסטיים) שיתקיים באדינבורו, סקוטלנד.

מתיחת בטן דו-שכבתית, להידוק בעוצמה גבוהה

ניתוח מתיחת בטן הוא הליך רפואי המיועד לאנשים הסובלים מעודפי עור בעקבות ירידה משמעותית במשקל, לנשים אחרי לידה שנותרו עם עור רפוי בבטן, ולסובלים מרפיון שרירים בדופן הבטן או דלדול עור גם ללא עודף משקל משמעותי, כאשר בלתי אפשרי לשפר את מראה העור באמצעות תזונה ופעילות גופנית בלבד.

"טכניקת הניתוח החדשה מבוססת על עיקרון מתיחת הפנים הדו-שכבתית, ומשתמשת ברקמה העמוקה של הבטן כאמצעי נוסף לחיזוק הבטן התחתונה", מסביר ד"ר וולף, מפתח השיטה. "הבטן שלנו מהודקת על ידי מספר שכבות, שבהן גם השומן העמוק והשומן השטחי. במהלך הניתוח החדשני, שתי השכבות האלו מוצמדות זו לזו, כך שעוצמת ההידוק של הבטן גבוהה יותר, והתוצאות ארוכות הטווח צפויות להיות יציבות יותר. אפשר לחשוב על זה כמו דיקט אחד שניתן לשבור בן רגע, לעומת שני דיקטים שמחברים זה לזה: הם יותר קשיחים, יציבים וקשים לשבירה".

ללא החדרת נקזים, כשבוע התאוששות

בעבר, היה מקובל להחדיר נקזים לתוך הבטן למשך תקופת ההחלמה של עד שבוע לאחר הניתוח, לניקוז הנוזל המופרש החוצה. נקזים אלה הגבילו מאוד את התנועה והפכו את תהליך ההחלמה לארוך וקשה. בשנים האחרונות, ניתוח מתיחת בטן מבוצע בטכניקה מיוחדת שאינה מחייבת שימוש בנקזים, ואילו השיטה שפיתח ד"ר וולף מאפשרת שמירה על דרכי הלימפה ועל אספקת הדם למקום – ולבצע את הניתוח ללא נקזים כלל.

"תקופת ההתאוששות מניתוח כזה היא כשבוע, כאשר בדרך כלל הכאבים נמשכים בשלושת הימים הראשונים, ואחרי כחמישה ימים כבר אין צורך במשככי כאבים", אומר ד"ר וולף. "תוך כחודש עד חודש וחצי אפשר כבר לתפקד כרגיל – כולל פעילות ספורטיבית".

לאתר הרופא

ד"ר יורם וולף הוא מומחה לכירורגיה פלסטית, בעל רשיון מומחה מטעם משרד הבריאות. מתמחה בניתוחי מתיחת בטן, ניתוחי פנים, חזה ועיצוב הגוף, חבר באיגודים הישראלי, האמריקאי והבינלאומי לכירורגיה פלסטית ואסתטית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר