השיטה היפנית: היפטרו מבגדים שלא מרגשים אתכם

שיטה "משנה-חיים" מיפן שהפכה פופולרית מאוד בעולם, קובעת: ארגון החפצים בבית חייב להיעשות באופן רגשי, ואם הפריט לא מעורר בכם אושר או שמחה - היפטרו ממנו (סטייל)

חיה כהן | כיכר השבת |
אם הבגד לא מרגש, היפני לא ישאיר אותו בארון (צילום: shutterstock)

מארי קונדו, מומחית לארגון וניקוי מקצועי מיפן המציאה את שיטת 'קון-מארי' הטוענת שביכולתה לשנות חיים, לפחות בכל מה שקשור למראה הבית.

לפי השיטה שהפכה לפופולרית בזכות ספר רב מכר שהוציאה קונדו בו היא מפרטת את עקרונותיה לסידור הבית, קובעת המחברת: ארגון ומיון החפצים בבית חייב להיעשות באופן רגשי. כלומר, אם הפריט לא מעורר בכם אושר או שמחה - היפטרו ממנו.

הלוחשת לבגדים. מארי קונדו (צילום: Marie Kondo)

כך, במקום לפתוח את הארון ולהחליט מה לזרוק, החליטו מה לשמור ואלה יהיו רק הפריטים שמספקים לכם אושר בהווה, ולא בעתיד, מינוס 7 קילו.

איך עושים את זה? בגדול, הרעיון של השיטה זה לרוקן לחלוטין את תכולת הארון על הרצפה, לאחוז בגד בגד ביד, "ולהרגיש" מה החולצה הירוקה ההיא שקנית לפני שנתיים בחופשה המדהימה ההיא שפרגנת לעצמך סוף סוף ולמרבה הצער כבר לא עולה עלייך, משדרת לך.

אחרי שיצרת שתי ערימות - בגדים מרגשים, וכאלה שלא, הגיע הזמן לקפל. כמומחית בעלת ניסיון, גם כאן יש למארי קונדו מה לתרום, ומציעה שיטה לקיפול חולצות באופן מסודר.

צפו בשיטה של מארי קונדו לקיפול חולצות:

"אנחנו חייבים לקפל את הבגדים בצורה מסודרת" כותבת קונדו בספרה, שמכר כבר שני מיליון עותקים ברחבי העולם, "כך אנחנו מעבירים אנרגיה חיובית לבגדים שלנו".

לדברי קונדו, את הבגדים התלויים, יש לסדר בגוונים של מהכהה-לבהיר, כשהבגדים הכהים בצד שמאל של הארון. "בגדים, כמו אנשים, מרגישים טוב יותר בחברת פריטים הדומים להם. לכן כדאי לארגן אותם לפי קטגוריות וצבעים".

השיטה של קונדו אולי נשמעת יוצאת דופן, אך ביפן רגילים להעניק תכונות אנושיות לחפצים, ואף לרחם עליהם.

כריכת הספר "משנה החיים" של שיטת קון-מארי (צילום: יח"צ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר