לאחר ההרשעה

הבוקר: גזר הדין של אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי

בית המשפט המחוזי בירושלים יגזור הבוקר את דינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי • בשנת 2012 זיכה בית המשפט את אולמרט בפרשה אך לפני כחודשיים הפכו השופטים את החלטתם בשל העדויות והראיות החדשות שחשפה ראש לשכתו ואשת סודו לשעבר שולה זקן (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אהוד אולמרט (צילום: Emil Salman/POOL)

שבע שנים אחרי שעזב את לשכת ראש הממשלה, אהוד אולמרט יתייצב הבוקר (שני) שוב על דוכן הנאשמים וישמע משופטי בית המשפט המחוזי בירושלים את גזר דינו בפרשת טלנסקי שנפתחה מחדש בעקבות הקלטות ויומני שולה זקן.

לאחר ששופטי בית המשפט הפכו את החלטתם והרשיעו את אולמרט בפרשת טלנסקי, הפרקליטות דרשה לשלוח את ראש הממשלה לשעבר ליותר משנת מאסר בכלא וקנס כספי. מנגד צוות ההגנה של אהוד אולמרט ביקשו מבית המשפט להסתפק בעונשים אחרים שאינם מאסר.

במשפט טלנסקי זוכה אולמרט מאישום שלפיו, במשך השנים שבהן כיהן כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת הוא קיבל מאיש העסקים האמריקני משה טלנסקי מאות אלפי דולרים שלא דווחו כדין, חלקם במזומן בתוך מעטפות.

על פי החשד, בחלק מהמקרים הועברו הכספים באמצעות שולה זקן, כאשר בסך הכול הועברו לאולמרט כ-600 אלף דולר.

אולמרט זוכה בפרשה, אולם התיק נפתח מחדש בהוראת בית המשפט העליון, במטרה לדון בראיות החדשות שהציגה ראש לשכתו לשעבר שולה זקן במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עימה בפרשת הולילנד.

ההקלטות שחשפה זקן במהלך משפט הולילנד גרמו לשופטי העליון להחזיר את התיק לבית המשפט המחוזי כדי שישקלו מחדש את הכרעתו - זיכוי אולמרט מחמת הספק, לאור ההקלטות והמידע השן מכילות.

הפרקליטות טענה כי ההקלטות מוכיחות על שימוש פרטי בכספים בניגוד לספק שמצאו השופטים בזיכוי אולמרט. בנוסף נטען כי ההקלטות מוכיחות שאולמרט שיקר במשפט וכן הן מלמדות על לחת שהפעיל אולמרט על שולה זקן שלא תעיד במשפט הקודם מחשש שתפלילו.

בתחילת החודש בעת שנפתח שלב הטיעונים לעונש, פרקליטיו של אולמרט הגישו לשופטים מספר מכתבי תמיכה מראש המוסד לשעבר מאיר דגן וכן מראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, המביעים תמיכה באולמרט.

במכתב סיפר בלייר על הגישה החיובית שאולמרט הצליח לייצר אצל מנהיגי אירופה לטובת ישראל, ועל היותו איש חזון שפעל לקידום השלום עם הפלסטינים.

אולמרט הגיש מכתבים נוספים מטעם פרופסור אריה אורנשטיין מבית החולים "שיבא" בתל השמור וכן ממאיר קראוס, מנהל מכון ירושלים לחקר ישראל ומבכיר במוסד שהגיע להעיד לטובתו של אולמרט ודבריו נשמעים בדלתיים סגורות.

מאיר קראוס מנהל מכון ירושלים לחקר ישראל כתב על "התמסרותו לקידום מערכת החינוך במזרח העיר", וציין כי "בזכות אולמרט חלחל המסר שזכותם של ילדי העיר המזרחית לחינוך, אינו נופל מזכותם של ילדי מערב העיר ושאחריות המערכת לדאוג לכל הילדים באופן שוויוני".

כאמור, הפרקליטות טענה כי מתחם הענישה למעשים עומד על בין שמונה חודשים ל-18 חודשי מאסר כאשר לטענה העונש הראוי לאולמרט הוא מעל אמצע מתחם זה כלומר מעל שנת מאסר בפועל.

מנגד, עו"ד אייל רוזובסקי, פרקליטו של אולמרט טען כי יש להתחשב בנפילה הקשה של אולמרט והעונש הציבורי שקיבל לצד תרומתו הציבורית כדי לא להטיל עליו מאסר בפועל.

הבוקר, כאמור, יתנו שופטי בית המשפט המחוזי את גזר דינם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר