מאחורי הקלעים • וידאו בלעדי

הרבי מויז'ניץ: "עלינו לבצע את ההשתדלות, וה' יעזור"

פגישתם של האדמו"רים מויז'ניץ ורחמסטריווקא וחבר 'המועצת' הגרב"ד פוברסקי, עם הנשיא ראובן ריבלין, שנחשפה ב"כיכר השבת", מעוררת עניין ציבורי • מטרת הפגישה: מאסרו הממושך של מרדכי יצחק סאמט בארה"ב • הרבי מויז'ניץ בכניסה לפגישה: "עלינו לבצע את ההשתדלות וה' יעזור" • וידאו (חדשות חרדים)

(צילום: שלומי כהן - כיכר השבת, תומר רייכמן)

הפגישה החשאית: גדולי ישראל ובראשם כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ, כ"ק האדמו"ר מרחמסטריווקא וראש ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, לצד העסקנים סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הנגיד שלמה ורדיגר והעסקן אברהם חיים חשין עלו בצהריים (שני) למעונו של נשיא המדינה ראובן ריבלין לפגישה נדירה, כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת".

מטרת הפגישה הינה מאסרו הממושך של האסיר ר' מרדכי יצחק סאמט, מחסידות סאטמר, הנמק מזה 14 שנים בכלא הפדרלי בארצות הברית באשמת גניבה והונאה של הדואר האמריקאי וחברות ביטוח שונות.

סאמט שנאבק על מנת לצאת זכאי וטען כי מדובר בעלילה וכי הינו חף מפשע נידון בתחילה לשמונה שנות מאסר אולם לאחר ערעור הוחמר עונשו ל-28 שנות מאסר, מהם ריצה עד היום 14 שנים.

עסקנים ואנשי חסד מישראל ומארה"ב נכנסו בשנה האחרונה לעובי הקורה וגייסו את גדולי ישראל על מנת שיפעילו את השפעתם על נשיא המדינה בכדי שיפעיל לחץ דיפלומטי למען הקלה בעונשו של סאמט הסובל קשות בתא מאסרו.

לפני כניסתם לבית הנשיא שוחחו יחד מרנן האדמו"רים מויז'ניץ ומרחמסטריווקא בדברי תורה ופירשו ווארט חסידי של בעל ה"מאור עיניים" זי"ע.

לפני כניסתם, בעודם צועדים אל משכן הנשיא, התבטא הרבי מויזניץ לחבריו למשלחת כשהוא מתייחס ברמז עבה למטרת הפגישה ואומר: "צריכים לנסות, בואו נתפלל כולנו ונבקש מבורא עולם שיסייע בעדינו ושנצליח. יהודי צריך 'לעשות'. עלינו לבצע את ההשתדלות שלנו וה' יעזור".

כפי שדווח ב"כיכר השבת" בפגישה השתתפו גם יועצו החרדי של הנשיא, יצחק רביץ והרב בן ציון גוטפרב, המקורב לחוגי 'העדה החרדית', צעד נדיר לכשעצמו שהוא משתתף בפגישה עם נשיא המדינה.

במהלך הפגישה אמר נשיא המדינה ריבלין לגדולי ישראל כי אם היה יודע שהם יטרחו ויבואו אל מעונו היה קובע את הפגישה בבני ברק כדי שלא להטריחם.

בפגישה, העלו גדולי ישראל גם את המצב בעולם התורה וביקשו מהנשיא שיעזור להשפיע, שיכירו בצורכי הציבור החרדי כאזרחיים שווי זכויות ולא שכל דרישה לגיטימית מתקבלת חלילה כסחטנות.

הנשיא ריבלין חבש כיפה לראשו לכל אורך המפגש וציין את ייחוסו לתלמידי הגר"א מווילנא זי"ע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר