ש"ס בהצעת חוק: למנוע מ'הוצאה לפועל' לעקל ריהוט מבתי כנסת

לאחר שאנשי ההוצאה לפועל של עיריית תל אביב פשטו על שמונה בתי כנסת בעיר ועיקלו מזגנים וריהוט בשל חובות מים ישנים מגישה סיעת ש"ס הצעת חוק כדי למנוע זאת (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
בית הכנסת ללא המזגנים שעוקלו (צילום: באדיבות המצלם)

בש"ס מבקשים למנוע אפשרות ש'הוצאה לפועל' תחרים מזגנים ומיטלטלין מבתי כנסת להם יש חובות לרשויות, זאת לאחר שאנשי ההוצאה לפועל פשטו על בית מדרשו של האדמו"ר מביטשקוב והחרימו את המזגנים.

הצעת החוק נולדה לאחר שאנשי ההוצאה לפועל של עיריית תל אביב פשטו על שמונה בתי כנסת בעיר ועיקלו מזגנים וריהוט בשל חובות מים ישנים.

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור שקיבל את תלונות גבאי בית הכנסת באמצעות נציגי ש"ס המקומית בתל אביב הגיש הצעת חוק בכדי למנוע הישנות של מקרים מסוד זה.

לפי תיקון הצעת החוק ההוצאה לפועל שמציעה ש"ס יתווסף סעיף "מניעת עיקול מיטלטלין מבתי תפילה, בין אם מדובר בבית כנסת יהודי או כנסיה נוצרים ומסגד מוסלמי".

בדברי ההסבר נכתב: "במצב הדברים הקיים עתה, כאשר בית כנסת, מסגד או כנסיה הינם חייבים ומתנהלים כנגדם הליכי הוצאה לפועל אין מניעה כי יעוקלו מיטלטלין מהמקום, כאשר הליך זה מתנהל יש בכך פגיעה חמורה ברגשות המתפללים ובקדושת המקום.

"חרף המוצע בהצעת חוק זו, אין מניעה כי ניתן יהיה לפעול כנגד חייבים אלו באמצעות עיקולי בנקים ותפיסת כספים אחרים לטובת תשלום החוב, תוך פגיעה מינימאלית בקדושת המקומות הקדושים מקום שאין בכך צורך.

"הצעת החוק מבקשת להורות כי בנוסף לתשמישי קדושה הפטורים מעיקול בהתאם לחוק, בבתי כנסת מסגדים ו/או כנסיות לא יתאפשר עיקול מיטלטלין לטובת גביית החוב בהוצאה לפועל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר