פסק הלכה מיוחד

לקראת החתונה: התרגשות והיערכות בחצר הקודש גור

שמחת נישואי נכד כ"ק מרן האדמו"ר מגור, החתן שמחה בונים זילברשטיין, תיערך הערב ובחצר הקודש נערכים בהתרגשות • הרב שמואל דוד הכהן גרוס הוציא פסק הלכה מיוחד בעניין ישיבה במקומות של אחרים • הוצאו הנחיות ברורות לחסידים שלא להידחק בחופה ובחתונה מחשש לסכנת נפשות (חסידים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

התרגשות בחצר הקודש גור: הערב (שלישי) תיערך שמחת נישואי נכד כ"ק מרן האדמו"ר מגור, החתן שמחה בונים זילברשטיין, בן לחתנו הרה"ח רבי אברהם חנוך זילברשטיין, עם בת הרה"ג רבי יעקב צבי לבקוביץ מרבני חסידות גור בעיר בית שמש.

החופה תתקיים בשעות אחר הצהריים בהשתתפות רבבות חסידים ברחבת סמינר לוין ולאחריה תיערך סעודת המצווה בהיכל בית המדרש הגדול ברחוב ירמיהו בירושלים.

בחסידות מציינים כי החתן זכה לכינוי "בונים משמש" ע"י סבו האדמו"ר שמחבבו במיוחד באורח נדיר ומשוחח עימו רבות בדברי תורה והלכה.

הבוקר נתלו בריכוזי החסידות, בשטיבלך ובבתי החסידים, פסק הלכה של רב חסידי גור באשדוד הרב שמואל דוד הכהן גרוס המתייחס לכך שאין לחסידים לתפוס מקומות של אחרים.

"היות ונשאלתי על עניין המקומות על פי הלכה", כובת הרב גרוס, "נראה לעניות דעתי כי האירועים שמחולקים בהם מקומות על-ידי כרטיסים או רשימות וכדומה, אסור על פי דין תורה לשבת על מקום של אחר ואפילו על מקצת מקום בין במקומות המיועדים לסעודה בין בכל שאר מקומות".

כמו כן נשלחו הוראות ברורות לפיהן אין לחסידים להידחק או חלילה לדחוק בשעת החופה והחתונה זאת מחשש לסכנת נפשות.

פסק ההלכה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר