"יפגע בצביון החילוני"

שנאה בכפר יונה: "נאבק נגד בניית בית ספר חרדי"

מה שאסור נגד בני העדה האתיופית, מותר, כך מתברר, נגד הציבור החרדי • תושבים בכפר יונה יצאו למאבק נגד בית הספר החרדי "פני מאיר" של רשת מעיין החינוך התורני, לאחר שמשרד החינוך החליט לתקצבו כדי לאפשר לתלמידיו תנאים מינימליים • הטענה: "המהלך יפגע בצביון החילוני של האזור" (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
בית ספר "פני מאיר"בכפר יונה (צילום: עידו ארז - ynet)

שנאה נגד חרדים: לאחר מחאת בני העדה האתיופית, נראה כי מה שאסור לדבר נגד האתיופים מותר לדבר ולהצהיר נגד הציבור החרדי במדינת ישראל.

בימים אלו מנהלים תושבים מהעיר כפר יונה מאבק נגד בניית בית ספר חרדי של רשת מעיין החינוך התורני בטענה כי "המהלך יפגע בצביון החילוני של האזור והעיר כולה. אין כאן כמות תלמידים שמצריכה בנייה של בית ספר חרדי ואין צורך במוסד כזה".

על פי הדיווח באתר ynet, בכפר יונה ממוקם בית הספר החרדי "פני מאיר" שפועל ללא תנאים מינימליים והתלמידים לומדים בתוך קרוונים. במשרד החינוך החליטו להקציב 5.4 מיליון שקלים לטובת הקמת מבנה קבע.

מבנה התלמוד תורה תוכנן להיבנות ברחוב דן אך מאבק תושבים הביא להעברת הבנייה לרחוב הצבעוני, המקום בו ממוקמים הקרוונים בהם לומדים כעת התלמידים.

"צריך לדאוג לתקציבים אחרים לטובת העיר ולא לבית ספר חרדי. אנחנו לא מתכוונים לשתוק ונצא למאבק נגד בניית בית ספר חרדי", אמרה אחד מתושבות השכונה.

אל מאבק התושבים נגד התלמידים החרדים, שמגיעים גם מערים סמוכות, מצטרף גם חבר המועצה אבישי ברעם.

ברעם אמר ל-ynet כי "מדובר בשכונה שהיא כולה חילונית והם לא רוצים לפגוע בצביון שלה. בניית בית ספר כזה תמשוך חרדים מבחוץ לתוך העיר וזה עלול לפגוע בה. כפר יונה היא ברובה חילונית, בניית בית ספר חרדי זה עניין פוליטי. זה פשוט מיותר. ניאבק כדי שהתקציב יבוטל וגם התוכנית לבניית בית הספר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר