כיכר TV

מפת העישון בישיבות • בחברון מותר לעשן בהיכל בלילה, בבאר התלמוד אסור

לרגל יום העישון הבינלאומי, בדקנו אלו ישיבות מתירות לתלמידים לעשן בתוך בית המדרש, מי אוסר עישון בחדרי הפנימייה ומי אוסר על עישון לחלוטין. וגם: חילולי השבת של גולן (כיכר TV)

(תמונה ראשית: נתי שוחט, פלאש 90. למצולם אין קשר לכתבה)

לרגל יום העישון הבינלאומי, בדקנו את הרגלי העישון בעולם הישיבות. מוקדם יותר היום (ראשון) פורסם כי על פי דו"ח משרד הבריאות כ-20 אחוזים מהישראלים מעשנים. גם בציבור החרדי קיימים מעשנים רבים, כאשר בחלק מהמקרים המודעות לנזקי העישון אינה גבוהה. כתבנו צביקה גרוניך בדק באלו ישיבות מותר לעשן ומתי.

בית מדרש עליון - איסור חמור על עישון בכותלי הישיבה, אולם משיעור ג' ומעלה מותר לעשן חוץ מאשר בבית המדרש ובפנימיות - כך לפי תלמידים בישיבה עמם שוחחנו.

פוניבז' - אסור לעשן בבית המדרש או בחדרי הפנימייה, כאשר רשמית העישון מותר רק במרפסת הישיבה. בפועל? מעשנים גם בחדרי הפנימייה.

חברון גבעת מרדכי - מותר לעשן בבית המדרש לאחר השעה 23:00 בלילה. בית מתתיהו - רק לאחר חצות הלילה מותר לעשן בבית המדרש. עטרת ישראל - לאחר סדר שלישי מותר לעשן בבית המדרש. באר התלמוד - אוסרת כליל את העישון בכותלי הישיבה.

עוד במבזק:

• בית משפט השלום בתל אביב גזר שישה חודשי עבודות שירות וקלון על ראש העיר רמת השרון יצחק רוכברגר, שטוען נעשה לי עוול.

• ארגון הטרור המדינה האסלאמית - דאעש, פוצץ בסוף השבוע את הכלא המאיים של נשיא סוריה בשאר אסד בתדמור, בו, כך נטען, עינה אסד אסירים רבים. קודם לכן פרסם הארגון תמונות מסיור מאחרי חומות הכלא המסוכן.

ולסיום, הקנדי קאטאלין אלכסנדרו דורו, שבר שיא גינס בריחוף, כשחצה נהר באורך של כ-275 מטר כשהוא על גבי רחפן המופעל בעזרת הרגלים, בגינס אומנם ביקשו רק ריחוף לאורך 50 מטר, אבל דורו החליט ללכת עם זה עד הסוף.

• תחזית מזג האוויר: היום יהיה מעונן חלקית עם עליה בטמפרטרות ומחר תחול עליה נוספת ויהיה מעונן עד בהיר.

קרדיטים: גולן - ערוץ היוטיוב של גולן טלקום; רחפן - ערוץ היוטיוב Guinness World Records; רוכברגר - מוטי קמחי ונעמה כהן פרידמן - YNET; הרב אברהם יוסף - ישי כהן, כיכר השבת; הרב אמנון יצחק - אתר שופר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר