אלוף פיקוד הדרום: "חמאס עושה מאמצים לעצור ירי הרקטות"

אלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן, נפגש אמש עם ראשי רשויות בעוטף עזה, ואמר כי בצה"ל רואים שחמאס עושה מאמצים למנוע את הירי. ראשי הרשויות ביקשו להחליף האזעקה (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: גדעון מרקוביץ' - פלאש90)

אלוף פיקוד הדרום,. סמי תורג'מן נפגש עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, ואמר כי בגלל רקטות בודדות שמתפוצצות בשטחים פתוחים, צה"ל לא ייצא למבצע ברצועת עזה, אך יגיב בצורה הנדרשת.

האלוף אמר כי צה"ל רואה כיצד חמאס עושה מאמצים למנוע את המשך ירי הרקטות לעברי ערי הדרום, אך למרות זאת המדינה רואה בו אחראי לירי.

הוא עדכן את ראש הרשויות כי בימים אלה נעשים מאמצים כדי לשפר את מערכות ההגנה נגד איומי הרקטות, המנהרות וההסתננויות מהגבול. ראשי הרשויות אמרו בשיחה כי הם מבינים את מורכבות המצב וכי הם סומכים על צה"ל שיידע לפעול בהתאם.

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, אמר לאחר הפגישה כי "האלוף התייחס לחוסר הרצון של שני הצדדים, חמאס וישראל, להגיע להסלמה, ולצעדים שעושה חמאס כדי למנוע ירי לעבר ישראל. עם זאת, הוא ציין כי הצבא רואה בחמאס כגוף הריבוני ברצועת עזה ועל כן הוא האחראי לכל ירי המתבצע מהרצועה.

"בפגישה עם האלוף ביקשתי לשקול אפשרות להחליף את האזעקה בכל יישובי הדרום לאזעקת 'צבע אדום', כדי לנסות ולמנוע במעט את החרדה הגואה בלב ילדינו בכל פעם שמתחיל לעלות קולה של האזעקה. האלוף הבטיח לשקול את העניין בכובד ראש. בנוסף, הצגנו בפני האלוף את בקשתנו לסבסד את קייטנות הקיץ לכל ילדי בתי הספר היסודיים והגנים כדי לאפשר לכל הילדים קיץ מלא פעילות והנאה לאחר הקיץ הקשה שעבר עליהם בשנה שעברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר