היומן נחשף: עם מי נפגש מבקר המדינה שפירא?

לבקשת התנועה לחופש המידע, חשף מבקר המדינה יוסף שפירא, את יומנו, וממנו עולה שורת פגישות גם עם אנשי עסקים בהם רמי לוי ונוני מוזס ופגישות במעון ראש הממשלה (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש90)

מבקר המדינה יוסף שפירא נחשב לאדם עסוק במיוחד, ומעבר לפגישותיו עם ראש הממשלה, שרים ואישי ציבור ציבור נוספים נגדם יש ביקורת, הוא נפגש עם אנשי עסקים, כך עולה מיומונו המפורט שפורסם הבוקר לראשונה.

ביומן שפורסם ב- TheMarker, נחשפו פגישותיו של המבקר עם יו"ר בנק דיסקונט יוסי בכר, שהוגדרה כ"שעת כלכלה". כמו כן נפגש המבקר פעמיים עם איש העסקים אלפרד אקירוב ועם רמי לוי ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס.

הפגישות המעניינות היו דווקא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. אשתקד קיים המבקר לא פחות מ-12 פגישות הנוגעות לנתניהו, מהן שלוש בנוכחות נתניהו עצמו.

בין הפגישות הגיע המבקר לבית ראש הממשלה ברחוב בלפור, בכדי שיראה בעצמו את הפגמים והנזקים במעון. זו אינה הפגישה הראשונה בבית בבלפור, וקודם מינויו נערכה פגישה דומה לצורך היכרות.

במשרד המבקר מסבירים: "הפגישה התקיימה עם צוות הביקורת, לבקשת לשכת ראש הממשלה, במטרה להתרשם ממצבו של מעון ראש הממשלה, והדבר אף בא לידי ביטוי בדו"ח שהוגש. ביקור במקום שנתון לביקורת הוא במרבית המקרים חלק אינהרנטי מעבודת הביקורת. כמו כן, כמקובל ביחסים שבין רשויות השלטון השונות, פגישות בין נשיא המדינה, ראש הממשלה ונשיא בית המשפט העליון לבין מבקר המדינה, מתקיימות בלשכותיהם. הגעת ראש הממשלה למשרד מבקר המדינה דורשת היערכות ביטחונית מיוחדת, שכרוכה בעלויות מיותרות".

אלונה וינוגרד, מנכ"לית התנועה לחופש המידע שחשפה את היומן אמרה כי "מדובר באחד היומנים המפורטים ביותר שקיבלנו. אין לנו אלא להעריך את שיתוף הפעולה ומידת השקיפות שמוביל בתשובה זו המבקר. חבל שמשרדים אחרים לא פעלו כמוהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר