עבודות שירות לעוזרו לשעבר של הרב יורם אברג'ל

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גזר הבוקר את דינו של עמנואל אלישע, עוזרו לשעבר של הרב יורם אברג'ל שהורשע באיומים וקשירת קשר לפשע, לעבודות שירות וקנס כספי (פלילי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש90)

שלושה חודשים אחרי שהורשע, בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר הבוקר (שלישי), את דינו של עמנואל אלישע ששימש כעוזרו של הגאון רבי יורם אברג'ל מנתיבות.

אלישע הורשע באיומים וקשירת קשר לביצוע פשע במהלך הבחירות לראשות ולמועצת העיר נתיבות שהתקיימו לפני כשנה וחצי.

בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון עליו חתם עם הפרקליטות והוא ירצה חמישה חודשי עבודות שירות.בנוסף נגזר עליו מאסר על תנאי ופיצוי כספי של 5,000 שקל.

בתקופת הבחירות נחלקו רבני העיר בתמיכתם במועמד לראשות העיר. מחנה הרב איפרגן תמכו במועמד מסיקה, במחנה הרב אברג'ל תמכו הרבנים בראש העיר המכהן יחיאל זוהר.

הפילוג בין הרבנים יצר מתיחות רבה, ולעתים אף אלימה, בין המחנות. במהלך תקופת הבחירות, עלה חשש בקרב מחנה הרב אברג'ל כי סיכויו של מסיקה להיבחר לראשות העיר הינם גבוהים יותר מאלה של יחיאל. על רקע חשש זה, ניצלו אנשי הרב אברג'ל את היכרותם רבת השנים עם שלום דומרני, וכן את העובדה ששמו ונוכחותו ביום הבחירות עשויים לפעול לטובתם ולהוות יתרון על פני המחנה השני ולכן שוחח עוזרו של הרב אברג'יל עם שלום דומרני וגולל בפניו את חששותיו של רבו ומחנהו.

ביום הבחירות הגיעו שלום דומרני יחד עם אנשיו לרב אברג'ל ובפגישה ביקש עוזרו של הרב מהנאשמים לאיים על מחנה איפרגן ובכך למנוע מאנשי מחנה זה להמשיך ולפעול לטובת מסיקה. מיד לאחר מכן, הגיעו הנאשמים (דומרני וקסנטיני) למוסדות החינוך של הרנטגן ולאחר מכן לביתו של הרב כדי להטיל אימה על אנשי מחנה איפרגן.

בכתב אישום נגד דומרני שהוגש בעבר והוא אף הספיק לרצות את עונשו, נכתב כי עוזרו של הרב שהואשם ונשלח למאסר ביקש ממנו את התערבותו המידית בפרשה, כל זאת בכדי להעביר מסרים ברורים וחד משמעיים לצד היריב - חצרו של "הרנטגן" שיתנהגו בכבוד. השיח בין עוזר הרב לעבריין הבכיר, נשמע תקיף במיוחד בעוד שדווקא דומרני היה זה שנשמע רגוע יותר ומפייס יותר.

בשיחה בין השניים נשמע דומרני מספר כי שוחח עם "הרנטגן": "נו, עכשיו דיבר איתנו הרב איפרגן, גם הוא באופן אישי בטלפון". תוכן השיחה בין הרב לעבריין נסובה סביב האיומים לכאורה דווקא מחצרו של הרב אברג'ל: "הוא אמר לי, שלום מכפישים, מדברים, זה לא צריך להיות ככה. אנחנו כולנו יהודים, הם יהודים, אנחנו יהודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר