הכירו

ה"יהושע בן נון" של מרן הגראי"ל שטיינמן - הרב כמוס לחמי, עולה מצרפת

החברותא של מרן הגראי"ל שטיינמן כותב כמידי שבוע על התבטאויות מרן ראש הישיבה, והפעם בוחר לספר על המנקה, יהודי שעלה מצרפת: "מרן מצטער כל הזמן על הפיגוע" (חרדים,ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגראי"ל שטיינמן בביתו, ארכיון (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

הרב משה יהודה שניידר, ה"חברותא" של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מספר כמידי שבוע על התבטאויותיו של מרן ראש הישיבה, והפעם בוחר גם לחשוף את המנקה של בית ראש הישיבה ש"מוסר את נפשו למען ניקיון בית הרב".

"הרב כמוס לחמי שעלה מצרפת בעקבות ביקור ראש הישיבה במדינה, פועל כיום רבות למען נקיון ביתו של ראש הישיבה בשעות הבוקר המוקדמות ומסור בכל לב ונפש לרבינו, מוקיר רבנן ואיהו גופי' צורבא דרבנן - לבד מסדר יומו העמוס בסדרי כולל מלאים" מספר הרב שניידר.

"הרב כמוס בחר לו להיות בבחינת יהושע מסדר הספסלים בבית רבינו שליט"א" הוא מוסיף, "מידי יום ביומו באשמורת הבוקר דואג שיהיה מסודר ונקי מאד כראוי לבית מלכים - מלכי רבנן".

הוא מספר כי "כאשר קרס לאחרונה השולחן העתיק בבית ראש הישיבה שכבר זכה לשמוע מאות מבחנים ושיעורים ואלפי שעות של תורה נלמדו עליו, לקח על עצמו הרב כמוס לשקמו ולחדשו בעשר אצבעותיו, יישר כוחו מאד, וזכה בברכה מיוחדת מראש הישיבה על כך".

הרב שניידר מוסיף ומספר כי הרב לחמי סיפר על "מנהגה המיוחד של אמו ע"ה להדליק נרות בביתה בכל שני וחמישי, ושאל אותה בהיותו ילד למה היא מדלקת נרות". הוא ממשיך וכותב כי "האם אמרה לו 'וכי אינך יודע שהיום קוראים בתורה בבית הכנסת?'. התפעל רבינו ואמר "איזה רגש..." ואין פלא שזכתה לבן יקיר כזה שמחבב כל כך את התורה".

"הרבה פעמים מזכיר מרן בפניו את צערו על הפיגוע הנורא אשר אירע לפני תקופה בצרפת" ממשיך הרב שניידר, "ולא שוכח מזה, לבן של ישראל, ומיצר בצערן בכל עת".

בעניין אחר כותב הרב שניידר כי "בימים אלו נכנס להגראי"ל הרב אלחנן ויסבורד, ראש כוללי "יששכר באהלך" וביקש ברכה בשליחות תומכי תורה לזיווגים לילדיהם". הרב שניידר מעיד כי "מרן ראש הישיבה אמר 'הרי יש לכל אחד בת קול בת פלוני לפלוני. ואז הוסיף מרן כי יש גם סוג בת קול אחרת "אוי להם לבריות מעלבונה של תורה" וזה נורא! אך בזכות ר' אלחנן שליט"א המוסר נפשו כדי שישבו אלפי אברכים ויעסקו בתורה, נחלש מעט הקטרוג שבא מכח בת קול זו'" כך מדבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר