תקנות סאטמר

לנשים אסור "טלפון חכם"; בבית אסור להחזיק מחשב

אלפי חסידי סאטמר בקרית יואל התאספו לכינוס מיוחד בראשות כ"ק האדמו"ר בהיכל בית המדרש הגדול בעיר במהלכו הוקראו תקנות חדשות המחייבות את כל בני הקהילה • ובתקנות: אישה לא תחזיק "טלפון חכם" גם עם "גדר" • בבית אסור להחזיק מחשב גם ללא חיבור לאינטרנט • פרסום ראשון (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אלפי החסידים בכינוס (צילום: SOS IMEGES)

תקנות סאטמר: אלפי חסידי סאטמר תושבי קרית יואל, התאספו ביום ראשון השבוע לכינוס מיוחד תחת הכותרת "נצח ישראל" בראשות כ"ק האדמו"ר מסאטמר, בהיכל בית המדרש הגדול בעיר, כאשר בית המדרש כולל החדרים הסמוכים, הגלריות, והמרפסות משלושת הצדדים היו מלאים וגדושים עד אפס מקום.

הכיונס התבסס כעידוד וחיזוק לאלו שמקיימים את התקנות של הקהילה והמוסדות.

כיו"ר הכינוס שימש הרה"ג ר' שמעון אברהם ראטה מנהל רוחני בישיבה קטנה "השיב משה" בקרית יואל. דברי פתיחה נאם הרה"ג ר' קלמן האלברשטאם מנהל ישיבה לצעירים בווילאמסבורג וחבר וועד "לטהרינו".

את משא הכינוס השמיע הרה"ג ר' דוד אלעווסקי ר"י בית ישראל גור בורו פארק, שדיבר על החורבן והמגיפה הגדולה למי שלא משתמש עם גדרים סביב הכלים הטכנולוגיים.

את המשא המרכזי נאם הרה"ג אב"ד סאטמאר ווילאמסבורג שסיפר על מקרים קשים מסמרי שיער המגיעים אליו כמעט בכל יום ועל החוב המוטל על כל אחד ואחד לשמור על תקנות הקהילה.

מנכ"ל המוסדות הנגיד ר' מאיר הירש דיבר בשם המוסדות והכריז כבר מתחילת שנת הלימודים הבאה יחלו חוב על כל הורי התלמידים לשמור על התקנות.

התרגשות מיוחדת היתה בקרב אלפי החסידים כאשר האדמו"ר מסאטמר חתם על תקנות הקהילה בכתב ידו.

הרה"ג ר' שמחה שלום שטיינבערג רב דביהמ"ד דברי חיים וחבר וועד הרבנים "גדר" הכריז את התקנות המתפרסמות ב"כיכר השבת" בפרסום ראשון.

א. היות שעצם השתמשות בטלפון חכם אסור בתכלית האיסור לכן מי שאין לו הכרח גמור להשתמש בזה אסור לו להשתמש אפילו עם מסנן של "גדר".

ב. מי שיש לו צורך גמור חובה עליו להשתמש בו רק ע"י "גדר" בלבד, ועליו לקנות גם מכשיר מיוחד בו ישתמש בביתו, ואסור לבני ביתו ולבניו להשתמש במכשיר החכם גם בארעי.

ג. אסור להשתמש במחשב בלי "גדר" במשרדים וכל אחד חייב לשמור לא לעבוד במקום עבודה בלי "גדר".

ד. נשים אסור להם להשתמש עם מכשירים האלו גם עם "גדר" בלי שום יוצא מן הכלל.

ה. כל מכשיר טלפון הן המכשירים הפשוטים והכשרים למהדרין והן המכשירים החכמים חייבים להיות עם חותם של "גדר" שזה על פי תקנות הקהילה.

ו. בבית אסור להחזיק מחשב גם בלי חיבור לאינטרנט בלי שום יוצא מן הכלל.

"התקנות האלו הם לדורות עפ"י תורה לעמוד בפרץ ולגדור גדר, ויש להם תוקף כמו כל תקנות קהילות בישראל ולא יעבור, והשי"ת יהיה בעזרינו, ע"ז באנו על החותם חתימת יד קדשו", לשון נוסח התקנות.

לקראת נעילת הכינוס דיבר האדמו"ר דברי נעילה וחייב את כולם בלי יוצא מן הכלל לשמור על התקנות במילואו ובירך את כל הקהל בברכת הקודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר