ראש אונר"א תוקף את צה"ל: "אמרנו להם שזה בית ספר ותקפו"

ראש סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים האונר"א, פייר קראהנבול, תוקף את צה"ל וטוען שתקפו בתי ספר למרות שידעו את מיקומם, ומה אמר על שימוש חמאס במתקניו (חדשות)

(צילום: עידו ארז - YNET)

שנה לאחר מבצע צוק איתן ראש סוכנות הסעד לפליטים הפלסטינים של האו"ם -אונר"א, פייר קראהנבול, מודה כי חמאס השתמש במתקני הסוכנות בכדי להטמין מצבורי נשק.

בראיון לאליאור לוי ב-ynet וידיעות אחרונות,סיפר קראהנבל: "אני לא חושב שאתה יכול לצפות אי פעם שתצטרך להתמודד עם אירועים כאלה. כשהצטרפתי לאונר"א חשבתי שאעסוק בעיקר בתפקיד המסורתי של מתן חינוך ושירותי בריאות לפליטים"

"הדבר הראשון שהיכה בי כשהמשבר בעזה פרץ הוא שבסופו של יום, אחרי כל הפרשנויות המלומדות באמצעי התקשורת, עימות מזוין נוגע בבני אדם. הן ברצועת עזה והן בדרומה של ישראל. החיים שלהם, הביטחון שלהם והכבוד שלהם נמצאים במרכז וזה מה שהנחה אותי לאורך כל תקופת הלחימה בשנה שעברה".

על הנשק שנמצא במתקני הסכונות אמר קראהנבול: "אנחנו היינו אלה שמצאו את מצבורי הנשק במתקנים שלנו במהלך סריקות שערכנו, הסיבה שהעולם ידע מכך נובעת מהעובדה שאנחנו היינו אלה שיידעו את כולם". לדבריו, "ידענו שיהיו תגובות קשות נגד אונר"א בקרב הציבור הישראלי כשנפרסם זאת, אבל נסה לדמיין מה היה קורה אילו לא היינו אנחנו אלה שמפרסמים זאת. עצם הפרסום רק מוכיח את העובדה שאנחנו לא מוכנים לסבול את זה ולהבליג על כך".

קראהנבול מותח ביקורת על ישראל: "ברור שבעימות יש לכל שחקן בין אם הוא מדינה או לא מדינה, מחויבות לחוק הבינלאומי. לעתים אומרים שעזה כל כך צפופה עד שצריך להיות סלחניים כשישנם אזרחים שנפגעים, אבל אני רואה את זה אחרת. זה בדיוק המקום להיות בו אפילו יותר זהיר ממה שאתה, כדי להבטיח שאזרחים אינם נפגעים".

"כשאני רואה שכונות שלמות בעזה שצה"ל הורס, או בתי ספר של אונר"א שנפגעים אחרי שהעברנו לצה"ל תריסר פעמים את המיקום שלהם והבהרנו שיש שם אזרחים, אז בוודאי שנפרסם הודעת גינוי במהלך הלחימה. עם זאת כשלא היינו בטוחים - לא גינינו".

אבל הוא גם מפנה ביקורת לחמאס: "אני הייתי הגורם הבינלאומי הבכיר היחיד שגינה את ירי הרקטות מרצועת עזה לישראל, ולא ממקום שנוח וקל לי לדבר ממנו כמו ירושלים או ז'נבה, אלא מתוך רצועת עזה עצמה. אני יכול להעיד על עצמי שאני לוקח את החוק הבינלאומי ברצינות יתרה ואם אני יודע שרקטות נורות בכוונה לאזורים שבהם יש אוכלוסייה שעלולה להיפגע מכך, אז אני מגנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר