מלחמת ההקצאות • חשיפה

הוראת הגראי"ל: "להילחם בהקצאות זייברט בכל דרך"

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הורה לנציגי 'דגל התורה' להילחם בהקצאות שמוביל ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט בכל דרך, כך נודע ל'כיכר השבת' • את ההוראה נתן הגראי"ל לאחר הבדיקה המעמיקה שערך הדיין הגר"י סילמן בנושא • מקורבי זייברט: נדאג גם לציבור הליטאי בבני ברק • חשיפה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חנוך זייברט (צילום: שוקי לרר)

מלחמת ההקצאות בבני ברק: מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן הורה לנציגי 'דגל התורה' להילחם בכל דרך בהקצאות שמוביל ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, כך נודע ל"כיכר השבת".

כפי שדווח בהרחבה ב"כיכר השבת", בשבועות האחרונים סוערת עיר התורה והחסידות בעקבות החלטתו של ראש העיר חנוך זייברט להוציא למכרז את חמישים המגרשים הציבוריים האחרונים בבני ברק המיועדים להקצאות עבור בתי כנסיות, כוללים, ישיבות ומוסדות תורה וחסד.

ב'דגל התורה' יצאו למאבק חסר תקדים במהלך שמוביל זייברט ול"כיכר השבת" נודע כי המאבק יצא לדרך בהוראתו הישירה של מרן הגראי"ל שטיינמן, שמינה את הדיין הגאון רבי יהודה סילמן לבדוק את הנושא לעומק ולאחר שקיבל את כל הפרטים, הורה להילחם בהקצאות בכל דרך כולל באמצעים משפטיים.

ב'דגל' טוענים ל"שוד קרקעות" מצדו של זייברט וחלוקה לא שוויונית של הקרקעות באמצעות 'דילים' מתחת לשולחן והעדפת מוסדות ועמותות ספציפיות. "החלוקה אותה מתכנן ראש העיר הינה מפלה לרעה באופן חד וברור את הציבור הליטאי וגם בציבור החסידי יש רבים שאינם מרוצים ממנה וזאת בלשון המעטה", אומרים שם.

הבוקר, אף הוחרם זייברט לחלוטין בעיתון "יתד נאמן", שמו נמחק ותמונתו צונזרה, זאת כחלק מהמאבק בין הצדדים, שאחד הצדדים שלו הוא נושא הקרקעות.

‫ל"כיכר השבת" נודע כי הויכוח החל לאחר שבעיתון "יתד נאמן" סירבו לפרסם את מודעת מכרז ההקצאות שהוכרז על-ידי עיריית בני ברק. בתגובה, פרסמה לשכת ראש העיר מודעת ברכה ליו"ר ועדת הכספים ח,כ משה גפני שפורסמה אך ורק בעיתונים 'המודיע' ו'המבשר'. בתגובה, פרסם העיתון הליטאי מודעת ברכה של סגני ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין ומנחם שפירא ללא חתימתו של זייברט.

בהמשך נעשה נסיון לתווך בין הצדדים ופגישה מיוחדת נערכה בין ישראל דרנגר מנהל לשכת ראש העיר לגורם בכיר ב"יתד נאמן" אולם בסופו של דבר חילוקי הדעות לא נפתרו ונמשכים עד עתה.

מקורבי זייברט מתייחסים באדישות יחסית להשמטת שמו של ראש העיר ואומרים כי "יתד נאמן" יכולים לכתוב מה שבא להם. "זייברט קורא המודיע, בטאונם של גדולי ישראל", אומרים המקורבים בציניות.

לגופם של דברים אומרים הגורמים הבכירים בעירייה כי הם אינם מתרגשים מאיומי דגל התורה ללכת למאבק עד הסוף כולל במישור המשפטי. "יש אימרת חכמים ידועה שאומרת: אם הכלב נובח סימן שהאבן פגעה בו. אנחנו ממשיכים בתהליך כרגיל, ההקצאות יעברו בסופו של דבר עם שיתוף פעולה של נציגי דגל התורה או בלעדיו", אומרים מקרובי זייברט.

לדבריהם אין סיבה שהציבור הליטאי יפסיד בגלל הנציגים של 'דגל' וכי בכוונתם שלא להפלות אף אחד ולפעול על פי קרטריונים ושוויוניות מלאה. "מתפללי בתי הכנסיות ומוסדות התורה הליטאיים לא צריכים להפסיד בגלל נציג כזה או אחר המבקש לתקוע את ההקצאות בכוח ללא סיבה מוצדקת", אומרים הבכירים ומציינים כי "כולם יקבלו את המגיע להם ללא משוא פנים".

"לגופם של דברים", אומרים הבכירים, "אין בלשכת זייברט כל התרגשות אמיתית מהאיומים. בדגל מאיימים באקדח ריק, ואין לכך כל משמעות. ההקצאות יעברו לתועלת כלל תושבי העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר