יבואן רכבי יוקרה חשוד בהצהרות כוזבות

סוכן ייבוא רכבים אישי, שוחרר ביום חמישי למעצר בית בחשד כי ייבא ארצה עשרות רכבי יוקרה תוך הגשת הצהרות כוזבת על שוויים וזאת במטרה להפחית את תשלום המס (רכב)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Isaac Harari/FLASH90)

סוכן ייבוא רכבים אישי מהמובילים בארץ, שוחרר ביום חמישי האחרון למעצר בית בחשד כי ייבא ארצה עשרות רכבי יוקרה מאירופה וארה"ב תוך הגשת הצהרות כוזבת על שוויים האמיתי וזאת במטרה להפחית את תשלום המס של לקוחותיו בהיקף של מיליוני שקלים.

המעצר התבצע במסגרת הגברת האכיפה כנגד תופעת הנמכת מחירי המכירה של רכבים בייבוא אישי, שבגינה נגרעים מקופת המדינה עשרות מיליוני שקלים מדי שנה ויחידות האכיפה במכס פועלות רבות למיגורה.

גדי חליוא, תושב צפון תל אביב בן 47, נעצר בתחילת השבוע שעבר על ידי חוקרים ממחלקת החקירות מכס ומע"מ באר שבע והדרום בעקבות חקירה משותפת עם מכס אשדוד, בחשד כי התארגן וקשר קשר עם מעורבים נוספים לייבוא רכבים במסגרת הליך ייבוא אישי, תוך שהוא מגיש למכס מסמכים כוזבים. על פי החשד, הנתונים שלכאורה סופקו על ידי חליווה, גרמו לכך שבעלי הרכבים התחמקו מתשלום מסים כמתחייב על פי החוק בהיקף מצטבר של מיליוני שקלים.

מעצרו של חליווה הוארך בשלושה ימים לצורך המשך חקירה ועל מנת למנוע ממנו אפשרות לשבש הליכי חקירה, זאת לאחר שנמצאו עדויות לכך כי כבר ניסה לשבש את החקירה בעבר. במהלך מעצרו, נחקרו עשרות רבות של לקוחותיו המתגוררים בכל רחבי הארץ, כאשר ממצאי החקירה מחזקים את הראיות הפליליות לכאורה כנגדו של חליווה והמעורבים הנוספים.

השופט אמיר דורון מבית משפט השלום בבאר שבע אישר את הסכמת הצדדים לשחרר את חליווה למעצר בית עד לסוף החודש תמורת הפקדת ערבויות בסך 400,000 שקלים וכן, הפקדת מזומן בסך 50,000 שקלים כמו גם הפקדת דרכונו ואיסור יצירת קשר עם המעורבים בחקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר