המס על רוכשי דירות להשקעה יעלה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מיסוי מקרקעין שתעלה את שיעור המס לרוכשים דירת להשקעה. בקריאה שלישית תמכו 73 ח"כים ללא מתנגדים (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Lior Mizrahi/Flash90)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מיסוי מקרקעין שתעלה את שיעור המס לרוכשים דירת לשם השקעה. בקריאה שנייה תמכו 71 ח"כים ללא מתנגדים. בקריאה שלישית תמכו 73 ח"כים ללא מתנגדים.

ההצעה מבקשת לקבוע שיעורי מס רכישה גבוהים יותר שיוטלו על רוכשי דירות מגורים מס שיגיע עד לגובה של 10%.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הציג את ההצעה ואמר במליאה "הזכות לדיור הולם היא זכות אזרחית בסיסית. כשלנו בעניין הזה כישלון חרוץ ובשנים האחרונות חלה עליה חדה במחירי הדירות. ישבתי עם שר האוצר והתרשמתי מהתכניות שהממשלה רוצה להביא כדי להוריד את מחירי הדירות".

"ההצעה הזו היא חלק אחד ממערך כולל של תכניות מרחיקות לכת כדי להוריד את מחירי הדיור. אם התכניות הללו יתממשו אנחנו בכיוון הנכון".

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) אמר כי: "רוב אלה שקונים את הדירה השנייה הם לא איזה טייקונים, הם קונים דירה לילד או שרוצים את זה לפנסיה שלהם. למרות זאת אנחנו הולכים עם הממשלה וביקשנו שני דברים שהממשלה תלך איתנו, שזה לא יהיה רטרואקטיבית, ושיורשים של דירה לא יחשבו כבעלי דירה לצורך דירה שנייה".

סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן אמר: "זהו צעד ראשון ובקרוב אנחנו נביא את הצעדים הנוספים לאישור המליאה ואני כולי תקווה שיחד נפתור את בעיית הדיור הכל כך אקוטית ובוערת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר