משרד הביטחון התחשב בחיילים הדתיים: לא תהיה שירת נשים

סערת "הדרת הנשים" תשוב לכותרת? בטקס שנערך לכבוד תלמידי המכינות הקדם-צבאיות הוחלט כי נשים לא ישירו באירוע, זאת בשל בקשה של רבני המכינות הדתיות (חדשות,צבא)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

האם סערת "הדרת הנשים" עומדת לחזור לכותרות? בטקס שנערך בשבוע שעבר לכבוד תלמידי המכינות הקדם-צבאיות הוחלט כי נשים לא ישירו באירוע, זאת בשל בקשה של רבני המכינות הדתיות. כך דווח הערב (שני) ב"הארץ".

על פי הדיווח, משרד הביטחון החליף להקה צבאית המשותפת לנשים ולגברים, בלהקה בה שרים גברים בלבד. בנוסף, כל הנואמים באירוע, בו לקחו חלק נציגים של מכינות חילוניות ודתיות, היו גברים.

כאמור, ההחלטה להחליף את הלהקה המעורבת התקבלה בעקבות בקשה של כמה מרבני המכינות הדתיות בכדי להימנע משירת נשים באירוע. בתגובה, חתמו תלמידות ותלמידי מכינת בינ"ה על מכתב משותף המותח ביקורת על ההחלטה.

לטענתן, "אנחנו מבינות כי בניית טקס אשר נוכחת בו גם אוכלוסייה דתית, ובפרט רבנים, יוצרת מורכבות מסוימת. עם זאת, עולה אצלנו השאלה המטרידה: למה בטקס רשמי וממלכתי של מכינות קדם צבאיות, רגע לפני הגיוס לצבא, מדירים נשים? וזאת בניגוד מוחלט לחוק הצבאי שיחול על כולן וכולם בצבא".

תלמידות המכינה הוסיפו כי "בולטת כאן התנגשות ערכים צורמת. מבחינתנו אין כאן התפשרות, אלא ויתור של צד אחד לטובת השני, וזה בניגוד מוחלט למה שלמדנו בשנת המכינה. ערכים כמו שוויון, פלורליזם ופמיניזם לא פחות חשובים, לדעתנו, מערכי הדת".

ממשרד הביטחון נמסר: "לאור בקשת ראשי מכינות דתיות, ועל מנת שלא לפגוע ברגשות חלק מהמשתתפים, הוחלט לשבץ באירוע להקת צעירים בוגרי מכינות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר