הישג לש"ס • פרסום ראשון

לראשונה בי-ם: גם עמותה ספרדית תוכל להפעיל גנים

במשך עשרות שנים הציבור הספרדי בירושלים לא הורשה להפעיל גני ילדים, שפעלו רק תחת עמותות אשכנזיות • ל"כיכר השבת" נודע כי העמותה הספרדית 'מרכז גני ילדים' זכתה לראשונה במכרז להפעלת גנים בירושלים • מדובר בהישג לתנועת ש"ס מאחר ומרן הגר"ע יוסף הקים את העמותה הזוכה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ותשב"ר (צילום: באדיבות המצלם)

מהפכה בירושלים • פרסום ראשון: לאחר עשרות שנים בהן הציבור הספרדי לא הורשה להפעיל גני ילדים מטעם עיריית ירושלים, מאחר והמפעילים היחידים שזכו במכרז להפעלת הגנים היו עמותות אשכנזיות, זכתה אתמול (רביעי) העמותה הספרדית 'מרכז גני הילדים' לראשונה במכרז להפעיל גנים ספרדים.

ל"כיכר השבת" נודע כי עמותת 'מרכז גני הילדים', שהוקמה על ידי מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, זכתה במכרז ותתחיל להפעיל גנים ספרדים מטעם עיריית בירושלים כבר בשנת הלימודים הקרובה, גנים שלראשונה לא יהיו כפופים להנהלה אשכנזית.

עד כה, אלפי הילדים הספרדים בירושלים למדו תחת רשתות הגנים האשכנזים כמו רשת הגנים 'בית יעקב' של יצחק גולדקנופף, עץ הדעת, קרית הילד, גני חב"ד, ועוד.

בעקבות הזכייה, חלק מהגנים העירוניים שנמצאים תחת העמותות האשכנזיות יעברו לידי העמותה הספרדית שתפעל במקביל גם להקמת גנים עירוניים נוספים ברחבי העיר.

בראש הוועדה הרוחנית של העמותה העמיד מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, את חבר מעוצת חכמי התורה הגאון רבי משה מאיה, וחבר בה גם בנו הגאון רבי משה יוסף.

כאמור, מדובר בהישג לציבור הספרדי הירושלמי, שעד כה לא יכל להפעיל רשת גנים משלו בירושלים. יצוין כי עמותת 'מרכז גני הילדים' בראשות המנכ"ל הרב גיל דוד, מפעילה 350 כיתות גנים ברחבי הארץ, חלקם באמצעות גופי קצה וחלקם בבעלות ישירה, אך בירושלים, כאמור, לא הורשתה להפעיל.

המנכ"ל הר' גיל דוד (צילום: מתוך אתר מג"י)

יצוין, כי למרות הניצחון לציבור הספרדי ולש"ס, ייתכן ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי עדיין היה מעדיף להקים רשת גנים חדשה, כפי שביקש בהסכם הקואליציוני, זאת בכדי לקבל שליטה מלאה על הרשת.

נזכיר, כי רשת הגנים הספרדית הייתה במשך שנים מחוברת לרשת 'מעיין החינוך התורני' של ש"ס, אך לאחר תקופה ארוכה של חובות, עלתה ההצעה להפרידה מ'מעיין החינוך התורני' וזאת לבקשת משרדי האוצר והחינוך.

ח"כ משולם נהרי, אז סגן שר החינוך, התנגד למהלך ואילו ח"כ יצחק כהן, אז סגן שר האוצר, תמך במהלך. בסופו של דבר מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצ"ל הכריע כי אכן העמותה תתנתק מרשת החינוך כפי שאכן נעשה בסופו של דבר והעמותה נחלצה מהחובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר