הקרב הראשון בקואליציה: "חוק הונאת הכשרות"

ועדת שרים לחקיקה צפויה לדון בחוק הונאת הכשרות, של ח"כים מסיעות הקואליציה, אך לו מתנגדת בתוקף ח"כ רחל עזריה מ'כולנו' מה שעשוי ליצור קרב ראשון בקואליציה (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר משה כחלון בישיבת הממשלה (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)

עם הקמת הממשלה העריכו כולם כי ממשלת 61 היא ממשלה בעייתית, מאחר וכל ח"כ יכול להפיל אותה וכל חוק בעייתי יכניס את הממשלה לסחרור, והנה - החוק ראשון שמעורר סערה בין חברי הכנסת של הקואליציה.

ערב הקמת הממשלה נלחמו חברי הכנסת החרדים, ש"ס ו'יהדות התורה', להכניס להסכם הקואליציוני תיקון חוק שיקבע כי מי שירצה להציג את המילה "כשר" במסעדה יצרך השגחה של הרבנות, ולא השגחות פרטיות כפי שמבקש להתיר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

היום (ראשון) צפויה ועדת שרים לענייני חקיקה לדון בחוק הונאת הכשרות, תיקון החוק שחתומים עליו חברי כנסת מ'יהדות התורה', 'הבית היהודי', ש"ס, 'הליכוד' ו'ישראל ביתנו'.

אך מי שלא חתומים על הצעת החוק הם חברי הכנסת של מפלגת 'כולנו', שם חברת כנסת רחל עזריה לא מוכנה להצביע בעד חוק מסוג זה, נגדו נלחמה בירושלים יחד עם המפלגה המקומית 'ירושלמים' שבראשה עמדה.

כעת, אם היא תצליח לשכנע את יו"ר מפלגתה השר משה כחלון, הרי שהממשלה נמצאת ערב משבר בחוק שלציבור החרדי חשוב, ומנגד ב'כולנו' מתנגדים לו, או שמא יכריח כחלון את עזריה להצביע יחד עם הממשלה כדי לשמור על יציבות הקואליציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר