יהיה רוב? ליברמן הודיע שיתנגד להעברת סמכויות הגז

נתניהו מתקשה להשיג רוב להעברת סמכויות שר הכלכלה בעניין הגז, אחרי שיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע שיתנגד בהצבעה בכנסת למרות שתומך במתווה הגז (פוליטיקה)

(צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

מאבק הגז: ראש הממשלה בנימין נתניהו, מסתבך בסוגיית הגז, ובניסיון לאשר היום בכנסת את העברת הסמכויות של שר הכלכלה אריה דרעי למליאת הממשלה.

בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו, הודיע אביגדור ליברמן כי מפלגתו תתנגד להעברת הסמכויות ותצביע נגד הממשלה, זאת למרות שציין שהוא תומך במתווה שגיבש נתניהו.

לדבריו, "עוד בכנסת ה-18, כשעוזי לנדאו היה שר האנרגיה והתשתיות, היינו המפלגה היחידה שכל חמשת שריה התנגדו לדו"ח ששינסקי. אין דבר יותר חשוב מפיתוח משק הגז ולכן אני תומך בכל לבי במתווה הגז. ההסכם הוא הסכם טוב".

יחד עם זאת הוא הוסיף: "כל אחד מסיבות אלקטורליות לא רוצה להצביע ומצפים שאנחנו נהיה להם סולם. פראיירים אנחנו לא נהיה. נתנגד לפרוצדורה. שלא יצפו שהגב שלי ישמש טרמפולינה. אם ראש הממשלה חרד למשק הגז, שיורה לשר הכלכלה לחתום".

בשל כך, נתניהו יתקשה להשיג רוב לאשר את העברת הסמכויות, לאחר שכמה שרים, בהם משה כחלון, יואב גלנט וחיים כץ הודיעו שימנעו בשל ניגוד עניינים וקשרים עם חברות הגז.

לאור זאת, נתניהו שוקל לדחות את ההצבעה על העברת הסמכויות, או לחילופין להפוך את ההצבעה להצבעת אמון בממשלה ובכך לכפות על השרים להצביע בעד.

כזכור, אמש אישרה הממשלה את העברת סמכויות שר הכלכלה לעקיפת הממונה על ההגבלים ההעסקיים למליאת הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר