40 מחבלים נעצרו

גל הטרור: נחשפה תשתית טרור של החמאס בשומרון

הותר לפרסום כי בפעילות של השב"כ, הצבא והמשטרה נחשפה תשתית טרור שהקים חמאס בשכם, במטרה להתבסס באזור השומרון ולהקים תשתית ארגונית ופיקודית. בפעילות נעצרו 40 פעילי טרור. בנוסף נחשפה חוליה צבאית של חמאס שתכננה להוציא לפועל פיגועים • כל הפרטים והשמות (חדשות ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מחבלי חמאס (צילום: עבד רחים חטיב - פלאש90)

גל הטרור: הצהרים (רביעי) הותר לפרסום, כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי, בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל, נחשפה בחודשים האחרונים תשתית רחבה של חמאס, שפעלה בגזרת העיר שכם ובכפרים שסביבה. ראשי התשתית, ששימשו כמפקדת שטח אזורית, פעלו לחידוש פעילות חמאס בשומרון, לרבות הכשרת הקרקע לפעילות טרור.

בנוסף נחשפה חוליה צבאית של חמאס, שנערכה לקראת קיום פעילות טרור, אך סוכלה בטרם הצליחה לפעול.

במסגרת חשיפת התשתית נעצרו כ-40 פעילים, חלקם בכירי חמאס, כלואים לשעבר מספר פעמים, על רקע פעילות בחמאס, לרבות פעילות צבאית.

כך פעלה השיטה (צילום: תקשורת שב"כ)

מחקירתם בשב"כ עלה כי חמאס פעל לחידוש פעילותו בשומרון באמצעות הקמת מפקדה מרכזית בשכם ובניית תשתית רחבה, לרבות מינוי ראשי אזורים וחלוקת תחומי אחריות לקידום פעילות חמאס בתחומים השונים: חינוך, כספים, משפט, תקשורת, מחקר מודיעיני, הכשרת לבבות, צדקה, העברת קצבאות סיוע לאסירי חמאס ולמשפחותיהם והכשרת הקרקע לפעילות צבאית.

המחבלים השתמשו בכמה דרכים בכדי להסתיר את פעילותם, כדוגמת: שימוש בכינויים, הסתייעות בשליחים, בתיבות דואר אלקטרוני ובכרטיסי זיכרון ניידים, וכן קיום מפגשים חשאיים של חברי התשתית.

חברי המפקדה עמדו בקשר ישיר עם חמאס בחו"ל, באמצעות חוסם בדראן, השוהה בקאטר, הם הקימו ציר קשר דרך המייל. הוא היה מעורב בקבלת החלטות לגבי גיוס בעלי התפקידים והעביר למפקדה כספים בהיקף של מאות אלפי דולרים לטובת מימון פעילותה.

הכספים הועברו, בין היתר, באמצעות רכישת זהב בירדן והברחתו לאזור יו"ש, בסיועם של סוחרי זהב שחנות התכשיטים בבעלותם שימשה להלבנת כספי חמאס. הם קיבלו סכומי כסף גבוהים, מפעילי חמאס בירדן, והוא המירם שם לזהב ולתכשיטים שהוברחו ליו"ש ונמכרו שם.

במהלך המעצרים, נתפסו ברשות המפקדה כספים ופריטי זהב רבים שיועדו לפעילות המפקדה, בשווי המוערך בכ-4 מיליון ₪. כמו כן, נתפסו מספר כלי רכב אשר שימשו את התשתית.

הפעילים הבולטים בתשתית שנחשפה הם:

• ע'אנם תופיק צאלח סאלמה, יליד שנת 1966, מבכירי חמאס בשכם, שימש כראש המפקדה. היה מעורב בעבר בניסיונות להקמת מפקדת חמאס באזור שכם.

• סמיח סלימאן מחמד עליוי, יליד שנת 1963,מבכירי חמאס בשכם, בעל חנות זהב, שימש כאחראי תיק הכספים.

• אחמד תופיק יוסף צואלחה, יליד שנת 1973, תושב עצירה שמאליה, שימש כאחראי על הקשר מול מפקדת חמאס בחו"ל ועל התיאום עם הכפרים הסמוכים לשכם.

• סעיד אבראהים סעיד דויכאת, יליד שנת 1967, תושב שכם. איש דת, שלמד ופעל במסגרת חמאס במלזיה, שימש כאחראי על פעילות מחקר.

• זאהר צודקי מחמד מוסא, יליד שנת 1976, תושב זוואתה, פעיל חמאס בכיר בכפרו, שימש כאחראי על אזור הכפר זוואתה.

• חלדון עבד אל רחמאן יוסף עצידה, יליד שנת 1975, תושב תל, שימש כאחראי אזור הכפר תל.

• אמג'ד מחמד יוסף דיריה, יליד שנת 1967, תושב עקרבה, שימש כאחראי אזור בכפרו.

• מחמד קאסם מחמד ג'ודה, יליד שנת 1969, תושב קבלאן, שימש כאחראי אזור בכפרו.

• ג'האד דאוד סלימאן אבו רחים, יליד שנת 1969, תושב ג'מאעין, שימש כאזור אזור הכפר סלפית.

• אחמד רשאד דיף אללה סואלמה, יליד שנת 1971, תושב מחנה הפליטים פרעה/ שכם, שימש כאחראי אזור הכפר טובאס.

הזהב הרב שהתגלה (צילום: תקשורת שב"כ)

בנוסף, הובילה החקירה לחשיפת חוליה צבאית של חמאס, שפעלה במחנה הפליטים פרעה באזור ג'נין, ואשר חבריה הודו ברכישת משקפת ואמצעי צבאי לראיית לילה לקראת פעילות טרור עתידית.

חברי החוליה שנעצרו הם: אנס מוחמד עלי עבאס, יליד שנת 1989, פעיל חמאס, הודה בחקירתו בניסיון להקים חוליה צבאית וכן בסיוע, בתחום האינטרנט, לראש אזור טובאס, אחמד סואלמן. · תאופיק מועתז רשאד סואלמה, יליד שנת 1996, הודה בחקירתו בהסכמה לגיוס על ידי אנס עבאס, בכוונה לפעול עמו בתחום הטרור.

השניים הודו גם בקיום קשר עם פעילים של חזית ג'יבריל בסוריה ועם פעיל חמאס מרצועת עזה לצורך קבלת מימון לפעילות הטרור, שאותה התכוונו לקיים.

תיקי החקירה הועברו לבחינתה של התביעה הצבאית בשומרון, ובימים הקרובים צפוי כי יוגשו כתבי אישום חמורים כנגד המעורבים.

בשב"כ מציינים כי הפרשייה חושפת פעם נוספת את המאמצים הרבים של הנהגות חמאס, בשטח ובחו"ל, להקים תשתית ארגונית רחבה, בעלת תקציב יציב ורציף, שתהיה מסוגלת לקיים פעילות עצמאית באזור השומרון בתחומים השונים: מדע, חברה, תרבות, חינוך, איסוף מודיעין, גיוס ו"דעווה". כל זאת, מתוך כוונה לחזק את אחיזת הארגון בשטח ולהכין את הקרקע ״ליום פקודה" למימוש פעילות טרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר