הממשלה תאשר: רפורמת הגיור תבוטל, בתי הדין לש"ס

אחרי ההבטחה בהסכם הקואליציוני היום תאשר הממשלה את ביטול רפורמת הגיור שהובילה הבית היהודי, בנוסף תועבר האחראיות על בתי הדין ממשרד המשפטים לדתות (פוליטיקה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Alex Kolomoisky - פלאש90)

קוצרים פירות: המפלגות החרדיות ירשמו הבוקר (ראשון), שני ניצחונות בפועל על יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט, אחרי שבהסכם הקואליציוני הם קיבלו התחייבות, הבוקר הממשלה תאשר את ביטול רפורמת הגיור והעברת סמכות בתי הדין למשרד הדתות.

הממשלה תאשר הבוקר את ביטול רפורמת הגיור של יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט, ציפי לבני ואלעזר שטרן, רפורמה שאושרה כהצעת מחליטים בממשלה הקודמת, ומבוטלת הבוקר.

כמו כן, האחריות על בתי הדין תעבור מידי שרת המשפטים איילת שקד למשרד הדתות המוחזק בידי בש"ס.

יו"ר 'הבית היהודי' נפלי בנט הודיע שיצביע נגד ביטול חוק הגיור: "לכל השואלים: ברור שאצביע היום נגד ביטול חוק הגיור. חיוני שנגייר מאות אלפים ע״פ ההלכה ובסבר פנים טובות. ציפי ואני הבאנו החלטה זו וחבל לבטלה".

בארגון רבני צהר תקפו הבוקר את החלטת הממשלה ואמרו: "החלטת הממשלה בנושא הגיור היא נתינת גט כריתות לחצי מיליון עולים מברית המועצות וממדינות נוספות שיהדותם מוטלת בספק. במקום שהנהגת העם היהודי תעשה ככל האפשר לקרב את אלה המבקשים להיות חלק מהעם היהודי היא מתאמצת להרחיקם.

"החלטה זו לא בלבד שלא תכניס את אותם מבקשים להיכנס לחיק היהדות, אלא היא גם עלולה לגרום להתבוללות רבתי כפי שכבר חווה יהדות ארצות הברית במשך שנים. ממשלת ישראל חייבת שלא להיכנע לעסקנות פוליטית מאמללת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר