על חודו של קול: ניצחון ראשון לאופוזיציה

הצעת חוק ההוצאה לפועל של חה"כ קארין אלהרר (יש עתיד) אושרה בצהריים במליאת הכנסת על חודו של קול ללא תמיכת הממשלה. ח"כי האופוזיציה הפתיעו את הקואליציה ונכנסו ברגע ההצבעה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
חגיגות האופוזיציה (צילום: Miriam Alster/FLASH90. וידאו: ערוץ הכנסת)

קואליציית 61: לראשנה מאז הוקמה ממשלת נתניהו הרביעית, האופוזיציה מצליחה בצהריים (רביעי) לנצח את הקואליציה ולאשר בקריאה טרומית הצעת חוק ללא תמיכת הממשלה.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק ההוצאה לפועל של חברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) ועוד מספר ח"כים מהאופוזיציה. 46 חברי כנסת מהאופוזיציה תמכו בהצעה לעומת 45 מתנגדים מהקואליציה.

חברי כנסת מהאופוזיציה יצאו מהאולם בכדי שהקואליציה תחשוב שיש לה רוב, ואז ברגע ההצבעה חברי הכנסת נכנסו למליאה והצביעו, וכך הצליחו להעביר חוק בקריאה טרומית.

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג לעג לראש הממשלה בנימין נתניהו וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "אין ממשלה בישראל. שוב הפתעה לראש הממשלה. האופ' העבירה חוק בניגוד לעמדת הקואליציה במהלך פרלמנטרי מפתיע. תודה למרב מיכאלי וכל מי שבישל את המהלך במליאה".

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד הוסיף וכתב: "האגדה של 'קואליציה שלא מפסידה אף הצבעה' החזיקה מעמד פחות מחודשיים...".

מנגד ח"כ אורן חזן (הליכוד) לעג לאופוזיציה וכתב: "האופוזיציה מנצחת בהצבעה על הצ"ח בקריאה טרומית 46-45. מחיאות כפיים, חיבוקים, חגיגות ושמחה כאילו מינימום נחתם הסכם שלום. על פרופורציה שמעתם?..".

בהצעת החוק שעברה בקריאה טרומית בלבד מוצע לקבוע ש"בקשת ביצוע של פסק דין תוגש ללשכת ההוצאה לפועל הסמוכה לבית המשפט שבו ניתן פסק הדין ושעל בקשות להוצאה לפועל של שטרות ועל בקשות לביצוע תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל יחולו כללי הסמכות המקומית הקבועים בתקנות סדר הדין האזרחי".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הריחוק ממקום מגורי החייבים מקשה על התנהלות מול ההוצאה לפועל וגורם לסרבול, קושי, עלויות ועיכובים רבים בהתנהלות בתיק, מאחר וכל בקשה מחייבת את החייב לנסוע פיזית לשם הגשתה בלשכה. נכון הדבר גם לגבי התייצבות לדיונים בלשכות ההוצאה לפועל.

"כך לדוגמה, על מנת לצלם מסמכים מתיק ההוצאה לפועל, חייב נדרש לפנות ללשכה בה מתנהל התיק. זאת למעט מסמכים כלליים כמו פירוט תיקים לחייב אותם ניתן לקבל בכל לשכה. הפגיעה בנגישות מתחדדת לאור סגירת לשכות הוצאה לפועל רבות במסגרת תיקון 29. במצב דברים זה, ונוכח העובדה כי מרבית החייבים בהוצאה לפועל מתמודדים עם חסרון כיס וכפועל יוצא עם היעדר ייצוג משפטי, יש מקום להחיל את כללי הסמכות המקומית כקבוע בסדר הדין האזרחי."

ח"כ אלהרר אמרה במליאה: "אני לא מבינה איך חברי הקואליציה שהצהירו שידאגו לשקופים, מתנגדים להצעה הזו". שרת המשפטים איילת שקד: "מדובר ברעיון שכבר נמצא בתוכנית העבודה של רשויות האכיפה והגבייה. מדובר בשינוי רחב היקף שמצריך זמן. במידת הצורך הנושא יקודם בהצעה ממשלתית ולכן הממשלה מתנגדת להצעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר