עוה"ד של הרב החשוד מצפת: "התקשורת רק מחכה שמישהו דתי ייפול"

עורך הדין אפרים דמרי, המייצג את הרב הדתי לאומי מצפת החשוד במעשים חמורים, טוען כי התקשורת שופטת אותו מראש. "בשבילה אנחנו כמו איזה טרף, הם מחכים שמישהו דתי או חרדי ייפול" (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
הרב בבית המשפט, היום (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)

הרב הדתי לאומי מצפת החשוד במעשים חמורים כנגד נשים, מנסה בימים האחרונים להילחם על חפותו וממשיך לטעון כי הוא חף מפשע. פרקליטו של הרב, עו"ד אפרים דמרי, הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" את עמדת הרב החשוד.

בנוגע למלחמה על צו איסור הפרסום על שמו של הרב, זאת למרות ששמו כבר הופץ ברשתות החברתיות אמר דמרי כי "יש מלחמת מוחות בינינו לבין הפרקליטות, ובית המשפט העליון, באופן תקדימי, עיכב את הסרת צו איסור הפרסום. יש לו ילדים, חלקם קטינים. הילדים, שלומדים במוסדות דתיים, אמנם יודעים מהסיפור אבל זה יכול לגרום להם לנזק. אנחנו לא רוצים שהתקשורת החילונית, שאנחנו בשבילה כמו איזה טרף בגלל שהם מחכים שמישהו מהעולם הדתי או החרדי ייפול, תחרוץ את דינו".

בימים האחרונים הגיעו למשטרה לא פחות משמונה נשים שהתלוננו על מעשים חמורים של הרב כלפיהם. לדברי דמרי, "שמונה הנשים שהתלוננו - את רובן הרב בכלל לא מכיר. מדובר בתלונות על מעשים לכאורה מלפני הרבה מאוד שנים. כרב שקיבל אלפי אנשים אני מניח שלא את כולם הוא זוכר, זה טבעי. יש רק תלונות בודדות שהן עדכניות מהשנים האחרונות, וגם את התלונות הללו הוא מפריך".

"מדובר ברב מאוד מכובד. עם כל הכבוד לאותן נשים, בעקבות הרעש התקשורתי שהמשטרה יצרה, המשטרה היא זו שבעצם פנתה לנשים. הרב מתעקש להתעמת עם אותן נשים. הוא אמר 'אני רוצה עימות עם אותן נשים, מגיע לי, זו זכותי. אני רוצה שאותה אישה תסתכל לי בעיניים ותגיד לי שעשיתי חס ושלום משהו לא טוב'. הוא דורש את זה. לא הפגישו את הרב עם אף אחת מהנשים. ברגע שזה יקרה הוא יתמודד איתן".

עורך הדין אפרים דמרי (באדיבות המצולם)

לדבריו, "הרב מסר את הגרסה במשטרה, הוא רוצה להיחקר ולשתף פעולה עם המשטרה בכדי להוכיח את חפותו. לצערנו התקשורת כבר שופטת אותו מראש ולא נותנת לו ימי חסד בכדי להוכיח את צדקתו".

על כך שבית המשפט האריך את מעצרו של הרב בימים רבים, דבר המעיד בדרך כלל על איזשהו ביסוס לחשדות נגד החשוד, טוען דמרי כי "בהארכות מעצר מספיק ראיות לכאורה אפילו אם הן לא התבררו ואומתו. מכיוון שמדובר בפרשה מנופחת עם הד תקשורתי ענק, לכן גם בית משפט והמשטרה נזהרים. אני לא יודע אם ייצא זכאי. הנבואה ניתנה לשוטים. לא הייתי נוכח בזמן התלונה או בזמן החשדות. על המשטרה להוכיח שהיה איזה מעשה פלילי או כוונה פלילית בשביל להרשיע אותו. לגרסתו של הרב אין כלום בחשדות שהועלו נגדו".

הרבנים בצפת, כולל רב העיר הרב שמואל אליהו, תקפו את הרב החשוד בחריפות. אולם דמרי מעדיף שלא להתייחס לכך: "אני קטונתי ליד רבנים. אני לא איש של הלכה. כרגע מדובר על הליך פלילי של המדינה והמשטרה נגד הרב. יש כללים בבתי משפט. התלונות מתבררות ממש כעת".

בנוגע לטענה כי רבני העיר החליטו להגלות את הרב החשוד מהעיר, אומר דמרי כי "לטענתו של הרב, הרבנים לא הגלו אותו אלא זה היה מרצונו. הוא הופיע בפני הרבנים, אמרו לו שיש חשדות והוא הציע לעזוב את צפת בשביל שהם יסיימו את הבדיקות. מה שהרבנים עושים זה במישור המוסרי, אני מתעסק במישור הפלילי. במישור ההלכתי יש מחלוקות בין הרבנים".

לדבריו, "הרבנים זה לא בית משפט. הרבנים מבחינתם בודקים את העניין המוסרי. אני משאיר את זה לרבנים שיחליטו. ברגע שזה התפוצץ והגיע ולמשטרה אנחנו נמצאים כעת כבר בזירה אחרת".

כזכור, בימים האחרונים דווח על כך שרבני העיר טוענים כי בידיהם הקלטה בה נשמע הרב החשוד מודה במעשים המיוחסים לו. "שמעתי את ההקלטה, ושם מופיע 'מודה', אבל יש להקלטה המשך" אומר דמרי. "הוא לא הודה במשהו אסור או במשהו לא אסור. לקחו מילה אחת 'מודה' והוציאו מזה כותרת. אין בהקלטה משהו מוגדר. יכול להיות שיש הקלטות נוספות אני לא יודע".

על מעצרו של הרב רגע לפני שעזב את הארץ אומר עורך הדין כי "זה היה תרגיל משטרתי שלא היה ישר כל כך מבחינת המשטרה. הוא היה אמור לצאת לכמה ימים לפריז. הרופאים שלו המליצו לו להתנתק מכל הלחץ סביבו. אנחנו בדקנו ולא היה נגדו צו איסור יציאה מהארץ. אם הוא היה יודע שיש נגדו חקירה או צו איסור יציאה מהארץ הוא היה מגיע למשטרה ונחקר. הוא עבר צנתור לפני כשבועיים והרופאים המליצו על מנוחה ולכן הוא החליט לצאת מהארץ לכמה ימים. כשהתלונה הוגשה הוא היה כבר בשדה התעופה. אם היו אומרים לו שיש תחלונה הוא היה נשאר ומתמודד עם החשדות".

אתמול פורסם כי נבדק חשד שגם אשת הרב מעורבת בפרשה. דמרי אומר: "בוא נשאיר את זה בגדר שמועות, זה אפילו לא שווה תגובה. מדובר באשה צדקת. זה תרגיל חקירה של המשטרה בשביל להפעיל עליו לחץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר