דיווח: טוני בלייר מתווך בין חמאס וישראל להשבת הישראלים מעזה

סוכנות הידיעות הרוסית, מדווחת מפי גורמים בחמאס, כי טוני בלייר החל לתווך בין ישראל לחמאס, במטרה להשיב את הישראלים המוחזקים בעזה. ביקורת במערכת הפוליטית על נתניהו (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בלייר ונתניהו (צילום: קובי גדעון - לע"מ)

המאמצים להשבת הישראלים הנמצאים ברצועת עזה נמשכים ועל פי גורמים בכירים בארגון הטרור חמאס, טוני בלייר, לשעבר ראש ממשלת בריטניה ושליח הקוורטט למזרח התיכון, החל לתווך בין הצדדים.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרוסית "ספונטיק", בלייר נפגש עם בכירי ארגון הטרור וזאת על מנת לדון בפתרון להשבת הישראלים המוחזקים בעזה - אברהם מנגיסטו וישראלי נוסף ממוצא בדואי.

הגורם בחמאס הכחיש כי גרמנייה מתווכת בין ישראל לארגון הטרור חמאס ואמר כי לעת עתה רק טוני בלייר מתווך בין הצדדים.

במקביל, דווח הבוקר כי ישראל תדון בהשבת גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין, בנפרד מהמשא ומתן להשבת האזרחים השראלים.

בתוך כך, ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי מ"יש עתיד", ביקש לקיים דיון דחוף בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת לדון על הכשלים של הממשלה בפרשה.

"מהמקרה עולה רצף של כשלים ארגוניים, המגיעים עד לשר הביטחון ולראש הממשלה. לא ייתכן כי במדינה דמוקרטית נושא כה קריטי לא ידווח ולא יזכה לביקורת ופיקוח של הגורמים האמונים על כך", כתב בדברי ההסבר לבקשה.

חברת הכנסת זהבה גלאון מתחה ביקורת נגד הממשלה והעומד בראשה בשל אי עדכון שריו על הנעשה וטענה לכישלון. "יש לנו ראש ממשלה מופקר, שמרשה לעצמו באופן סדרתי לנטרל את המערכת השלטונית מבקרה אפקטיבית על מערכת הביטחון", אמרה.

היא הוסיפה כי "ראש הממשלה נתניהו שכח שאנחנו לא במשטר נשיאותי, ושהייתה לו חובה לדווח לקבינט ולוועדת החוץ והביטחון של הכנסת בעניינם של שני הישראלים שנכנסו לעזה. הוא לא יכול להרשות לעצמו לשמור דברים בינו לבין שר הביטחון בלבד".

עוד אמרה כי "מדובר בהתנהלות של ראש ממשלה שעושה בדיחה מכל מערכות הבלמים והאיזונים שאמורה לפעול מולו. כך היה ב'צוק איתן' כשראש הממשלה התנהל בפועל רק מול שר הביטחון, תוך התעלמות מהקבינט, וכך היה כשנתניהו אפילו לא טרח להציג לשרים שלו את הסכם הפסקת האש מול חמאס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר