יהדות התורה: לא ביקשנו תוספות או סחטנו, הדרישות שלנו הוגנות

הקרב על התקציב: ביטאוני יהדות התורה טוענים כי בדרישות חברי הכנסת החרדים "לא היה שום מימד של כפייה או סחיטה פוליטית" אלא להיפך - "משהו הגון ואפילו מתחייב" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חברי הכנסת משה גפני ויעקב ליצמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הקרב על התקציב: לצד הניסיונות להגיע להבנות ולהשארת הסיכומים הקואליציונים תוך הידברות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואנשי לשכתו, ממשיכים במקביל במפלגת "יהדות התורה" להחריף את הטון ומזהירים כי לא יתנו את ידם לקיצוץ בתקציבי עולם התורה והישיבות.

הבוקר (שני) מצוטט סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ב"המודיע" כאומר כי "יהדות התורה לא תקבל כל שינוי מההסכם הקואליציוני שנחתם איתה". לדברי העיתון, "במהלך דיונים ליליים שנערכו במשרד האוצר הודיע ליצמן כי הוא דורש את קיום סעיפי ההסכם לפרטיהם וכי האוצר וראש הממשלה אינם יכולים להיות מופתעים כביכול מעלויות ההסכמים לכאורה רק כשזה מגיע לסעיפים הנוגעים ל יהדות התורה".

לדברי ליצמן: "לאורך כל המשא ומתן דרשנו וקיבלנו את הסכמות האוצר לדרישותינו. לבוא ולגלגל עכשיו עיניים כאילו מישהו מופתע מכך,זה לא רציני ולא מקובל".

במאמר מערכת תחת הכותרת "כל המשנה ידו על התחתונה" מבהיר ביטאון תנועת אגודת ישראל כי כאשר הציגה יהדות התורה את דרישותיה בעניין קצבאות הילדים כמו גם כאשר הציגה סיעת ש"ס את הדרישה הזו, היא לא ביקשה תוספות וחידושים מעבר למה שהיה בעבר. "הדרישה היתה לגיטמית ומובנת. לא רק שלא היה בה שום מימד של כפייה או סחיטה פוליטית אלא משהו הגון ואפילו מתחייב".

"יהדות התורה הייתה המפלגה הראשונה שחתמה הסכם קואליציוני עם ראש הממשלה והליכוד. שר האוצר שהצטרף אחר כך לממשלה ידע כבר על ההסכם שנחתם.לבוא היום אחרי שהממשלה כבר הוקמה וסעיפי ההסכם הקואלציוני אושרו זו הפרת אמון חמורה. לבוא היום גורמים מתוך הקואליציה ולנסות להציג את הדרישה הלגיטימית וההוגנת הזו של החזרת עושק קצבאות הילדים כסחיטה חרדית זו צביעות מהולה ברוע".

גם בטאון הבית של תנועת "דגל התורה" העיתון "יתד נאמן" מצטט את דברי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שמבהיר כי ההסכמים הקואליציונים נחתמו כאשר הכל היה על השולחן ולכן אין שום סיבה להפוך את זה למשבר. לדבריו, אנשי אגף התקציבים מציגים תמונה שחורה אך היא אינה נכונה ומעוותת. "המצב אינו קשה כפי שהם מנסים להציג, ואני מקווה שלאור תמונת המצב הוויכוח הסתיים וראש הממשלה יעמוד בהסכמים". אומר גפני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר