העדכון לG4 של LG השבית את העברית

משתמשי מכשיר הדגל LG G4 מדווחים כי עדכון תכנה הסיר את השפה העברית מממשק המשתמש. לטענת יבואנים מדובר בצעד שנועד לספק עדיפות ליבואנית הרשמית בישראל שמכשיריה לא נפגעו. רונלייט: "נספק את הממשק העברי ללקוחות שיפנו אלינו"

חיים אבני | כיכר השבת |
מכשיר הדגל של LG (צילום: יח"צ)

בלי עברית: היבוא המקביל של מכשירי הסלולר בישראל אמנם הביא להוזלה משמעותית במחירי הסמארטפונים היקרים, אך יחד עם היבוא המקביל נראה שגם החלו לצוץ תקלות מוזרות. לקוחות שרכשו את מכשיר הדגל החדש של ענקית האלקטרוניקה LG ביבוא מקביל או אישי טוענים כי העדכון ששחררה החברה בימים האחרונים מחק את השפה העברית מהמכשיר.

על פי דיווחים שונים, בשבוע האחרון החלו בעלי חנויות ורשתות חשמל לקבל תלונות מלקוחות שרכשו את המכשירים על כך שהם אינם כוללים את הממשק בשפה העברית, אלא תמיכה בעברית בלבד המובנית בכל מכשיר אנדרואיד.

על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות" יבואנים מקבילים בישראל מאשימים את ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית בכך שהסירה באופן אקטיבי את הממשק העברי ומספקת את הממשק העברי אך ורק דרך היבואנית הרשמית "רונלייט" על מנת לספק עדיפות למכשירי החברה. לטענת אותם גורמים, מדובר בפעולה אקטיבית נגד המשתמשים הישראליים ובפגיעה בתחרות.

מ־LG ישראל נמסר: "החל מה־G3, עברית לא נכללת במכשירים שלא נרכשים דרך היבואן הרשמי, כנהוג בשוק אצל רוב היצרניות. גם ה־G4 לא צריך היה לכלול עברית במכשירים שלא יועדו לשוק בארץ. עד פניית 'ידיעות אחרונות' לא היינו מודעים לכך שבטעות בחלק מהשווקים בעולם השפה העברית כן הייתה זמינה".

"על פי בדיקה שערכנו, גרסת ה־FOTA האחרונה, שבוצעה לפני כמה ימים וכללה כמה עדכונים, אכן לא כללה עברית במכשירים שלא יועדו לשוק הישראלי. חשוב להדגיש כי כל מדינה מקבלת עדכון FOTA מקומי וייחודי לה. הגרסה הישראלית כוללת התאמה לעברית, ולכן, מכשירים שלא יועדו לשוק הישראלי הושפעו מעדכון הגרסה האחרון.

"כיוון שטובת הלקוח ניצבת בפנינו, ומדובר בצרכנים שקנו מכשיר שכלל מלכתחילה עברית, כל מי שרכש מכשיר ונמחקה לו השפה, מוזמן לפנות לשירות הלקוחות של רונלייט, היבואן הרשמי של LG, מיום חמישי הקרוב ועד סוף יולי, בצירוף חשבונית קנייה (פרטים באתר lg-mobile.co.il), לעדכון השפה מחדש, חינם. השירות יינתן תוך כ־4 ימי עסקים.

"נושא השקיפות חשוב לנו מאוד, ולכן אנו מפרסמים בכל הזדמנות כי רק מכשירים שנקנים מהיבואן הרשמי כוללים את השפה העברית ומקבלים עדכוני גרסה מותאמים באופן ייחודי לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר