אשת החסד: הגברת חיה גולובנציץ ע"ה

בשעות הלילה הלכה לבית עולמה, אשת החסד הנודעת הגברת חיה גולובנציץ מבית וגן, אשת ר' אריה גולובנציץ. שעות קודם פטירתה הגיע לבית החולים הגרב"מ אזרחי שסיפר על מעשי החסד שלה (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ברוך דיין האמת: בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, נפטרה הלילה (רביעי) לאחר מחלה קשה הרבנית ובעלת החסד הנודעת הגב' חיה גולובנציץ ע"ה, אשת בעל החסד ר' אריה גולובנציץ משכונת בית וגן בירושלים.

לכל אורך הימים והלילות האחרונים נכחו לצידה בבית החולים, בעלה הדגול, ילדיה וכלותיה, נכדיה ובני משפחתה אשר סייעו בידה לכל אורך החודשים האחרונים עת התגלתה המחלה הקשה בגופה, וכאשר עברה את הטיפולים הרפואיים.

אתמול בשעת ערב מאוחרת ביקר אותה בבית החולים ראש ישיבת עטרת ישראל וחבר מועצת גדולי התורה הגרב"מ אזרחי, אשר התייפח בבכי מעל מיטתה ואמר כי היא ובעלה גידלו דורות של תורה וחסד.

"כל בני ישיבת 'עטרת ישראל' היו בניה, אף אחד לא יודע ולא יידע לעולם כמה חסד היא עשתה במחשכים מבלי שיידעו, חיתנה כלות וחתנים גלמודים, בנתה בתים של חסד ותורה, היא לא פסקה ממתן צדקה בסתר ועצה טובה ותושיה לכל מי שהיה זקוק, הייתה אמא של כל כך הרבה בני ותלמידי ישיבות", אמר ראש הישיבה.

הגרב"מ אזרחי אמש בבית החולים (צילום: באדיבות המצלם)

גם מחותניה החשובים, ובהם הגאון רבי יצחק פוקס, הגיע לבית החולים בשעות קודם פטירתה, וסיפר על חסדיה העצומים, "היא עשתה הכל בצניעות ובשקט, בתמימות ובאמונה, חסד, תורה וגדולה במקום אחד, ממש מהדורות הקודמים, באופן שקט וצנוע שקשה כל כך לראות כיום".

בעלה ר' אריה גולובנציץ, מגדולי מחזיקי התורה והחסד בארץ ישראל, עמד לצידה בשעתה הקשה, ויחד עמה זכו לחתן את כל ילדיהם ולאחרונה אף שניים מנכדיהם, כאשר המנוחה השתתפה בחתונות למרות מצבה הקשה, ושמחה בשמחת המשפחה.

בחודשים האחרונים נכנסו בני המשפחה להתברך אצל מרנן ורבנן גדולי ישראל ובהם מרן ראש הישיבה הגראי'ל שטינמן, ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי אשר שיבחו את מעשי החסד שזכתה להם והעתירו למענה לרפואה.

בימים האחרונים אלפים בכל רחבי העולם היהודי אשר זכו לזכות ולהכיר מחסדיה ומטובתה, התפללו לרפואתה השלמה, קיימו מניני תפילה בכותל המערבי, והעבירו את שמה לתפילה בכל תפוצות ישראל, כאשר אלפים קיבלו על עצמם פרקי תהלים וקבלות טובות לרפואתה.

בימים האחרונים לאור הדרדרות חמורה במצבה, היא אושפזה בבית החולים 'הדסה עין כרם' בטיפול נמרץ, כאשר בשבת האחרונה עוד שוחחה עם משפחתה, ואמש בשעת לילה מאוחרת, כשכל בני משפחתה לצידה אומרים את ה"וידוי", ו"קריאת שמע", נפרדו ממנה כל צאצאיה, והיא נפטרה לבית עולמים.

"מאות בחורי ישיבה מכל הישיבות סמוך לביתם בבית וגן היו אוכלים על שולחנה מידי שבת בשבתו, בחורים שהיו זקוקים לאוזן חמה או לאמא אוהבת, היו עולים ומתייעצים אצלה, מאות בוגרים מכל עולם הישיבות, 'עטרת ישראל' ו'חברון' מספרים על הכנסת האורחים, הצדקה, האכפתיות, האהבה שהרעיפה על כל סובביה, אשר נצרבה בהם לדורות", ציין אחד מבוגרי "עטרת ישראל".

מסע ההלוויה ייצא היום בשעה 12:00 משמגר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר