4 שנות מאסר ל"מנהל החשבונות" של אושוויץ שסייע לרצח 300 אלף יהודים

ארבע שנות מאסר נגזרו על "מנהל החשבונות" של אושוויץ, אוסקר גרוניג בן ה-94 שנאשם בסיוע לרצח 300 אלף יהודים • "אני יכול רק לבקש מאלוקים שיסלח לי" (בעולם)

אוסקר גרוניג. "מנהל החשבונות" של אושוויץ (צילום מסך מתוך יוטיוב)

אחד ממשפטי השואה הגדולים בהיסטוריה נחתם אמש (ד') כאשר בית המשפט בגרמניה גזר ארבע שנות מאסר על "מנהל החשבונות של אושוויץ", אוסקר גרוניג בן ה-94, באשמת סיוע לרצח של 300 אלף יהודים.

גרוניג היה אחראי על הטיפול בכסף וברכוש שהוחרם מידי היהודים שגורשו למחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו בפולין, וככל הנראה לא רצח במו ידיו. אך התביעה טענה כי עצם עבודתו עבור המשטר הנאצי הופכת אותו למסייע לרצח ההמוני.

במהלך המשפט, שהחל בחודש אפריל, גרוניג הודה כי אמנם הוא אשם "מוסרית", אך אמר כי בית המשפט צריך להחליט אם הוא גם אשם מבחינה משפטית.

לפני שבועיים, האחד מדיוני המשפט, גרוניג הודה כי ציית ציות עיוור למשטר הנאצי, וזו הסיבה שלא התקומם נגד מעשי הרצח במחנה. בהודעה שהקריא בשמו עורך דינו, אמר גרוניג: "אני יכול רק לבקש מאלוקים שיסלח לי", וכי אין לו שום זכות לבקש מחילה מבני האדם. עם זאת, הוא הוסיף לטעון שהיה רק "בורג במערכת".

גורניג עבד בין החודשים מאי-יוני 1944כשומר במחנה הריכוז וההשמדה הגדול ביותר. באותו הזמן הובאו למחנה 425 אלף יהודים מהונגריה, ולפחות 300 אלף מתוכם הוצאו להורג בתאי הגזים.

הכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ (צילום: shutterstock)

במחנה אושוויץ-בירקנאו נרצחו כ-מיליון ו-300 אלף יהודים, כ-23 אלף צוענים, למעלה מ-100 אלף אסירים פולניים וכ-17 אלף שבויי מלחמה סובייטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר