חשיפת "כיכר השבת"

הרב ארוש מסביר: "רבנים נופלים בעריות ומחללים שם שמיים"

ראש ישיבת "חוט של חסד" הרב שלום ארוש, מסביר את החלטתו שלא לקבל נשים לעצה - שנחשפה ב"כיכר השבת". פנה לנשים: "אל תאמיני לשום רב. מי אמר שהוא לא יהרהר?" האזינו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן. וידאו: באדיבות פורטל ברסלב‬)

חשיפת "כיכר השבת": ראש ישיבת 'חוט של חסד' הרה"צ שלום ארוש, מבכירי מנהיגי חסידות ברסלב, מסביר את החלטתו להפסיק לקבל נשים במסגרת קבלת הקהל שהוא עורך, גם אם הבעל מגיע יחד עם האשה. ההחלטה נחשפה הבוקר לראשונה ב"כיכר השבת".

בהקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת" מתוך שיעור שמסר הרב ארוש לתלמידיו בסוף השבוע, הוא נשמע מסביר את ההחלטה ותוקף את הרבנים והאדמו"רים שבוחרים להמשיך לקבל נשים בקבלת קהל.

קרא עוד: הרב שלום ארוש הודיע לחסידיו: "אני מפסיק לקבל נשים"

"יצר הרע מתלבש במצוות" אמר הרב לחסידיו: "מצווה לקרב, נכון?. באה אשה - צריך לקרב אותה, מתחילים במצוות, ואין אפוטרופוס לעריות, ואז מגיעים לאן שמגיעים... לחלל שם שמיים בצורה מזעזעת. יש אמת אחת, ה' אמת, משה אמת, תורתו אמת".

הרב פוסק ואומר: "אסור לשום רב בעולם לקבל נשים, אסור. אם בבא סאלי, שהיה בדורנו, ורבי דוד אבוחצירא ורבי חיים קנייבסקי, שהם דבוקים בה', והם לא מקבלים נשים... למה? כי הם קיבלו מאבות אבותיהם שאסור וזהו. אשה רוצה לשאול? שתכתוב ויענו לה. מה צריך לראות אותה בשביל לענות לה?".

בהמשך השיעור חוזר ומבהיר הרב ארוש בצורה ברורה כי יש "להודיע בעם ישראל - אין מציאות שלגבר יהיה קשר עם שום אשה, אסור. שיהיה רב, שיהיה אדמו"ר, שיהיה אבא של האדמו"רים. אסור שיהיה לו שום קשר עם אשה בעולם.

"כל עם ישראל טעו, כולנו טעינו, כי לא הודיעו לנו, כי היו מודיעים לנו את האמת, שזו האמת של התורה הקדושה, שאסור שגבר יהיה לו קשר עם שום אשה בעולם, בשום פנים ואופן, בוודאי לא היינו טועים, הטעו אותנו, לא אמרו לנו את האמת הזאת, הטעו אותנו, בלבלו אותנו".

הגר"ש ארוש הוסיף ואמר: "אם הוא רב - היצר הרע שלו פי 3. אומר לך בפרוש, שום רב. כל אחד ישמור על עצמו. כל הרבנים לא צריכים לקבל נשים, זו האמת לאמיתה, כל הרבנים אסור להם לקבל נשים, יש אמת ואסור לזוז מהאמת, אנחנו נגיד את האמת ונלך עם האמת".

הרב פנה לנשות החסידות ואמר: "כואב לי מאוד לאיפה הגענו. אני אומר שוב פעם לכל אשה, לכל בחורה, אסור לך ללכת לשום רב, אל תאמיני לשום רב, אומר לך במפורש, שום רב. מי אמר שהוא לא יהרהר? מי אמר שהוא לא יחמוד? מי אמר?.

"חושבים שהוא רב אז יצא ממנו יצר הרע. אם הוא רב אז היצר הרע שלו צריך להיות פי שלוש. כמה הוא רב יותר גדול היצר הרע גודל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר