המשבר ב'יהדות התורה'

מרן הגראי"ל שטיינמן הורה: לא להסיר המועמדות לוועדה למינוי דיינים

לאחר דיון שנמשך כשעה וחצי הורה מרן הגראי"ל שטיינמן לח"כ משה גפני שלא להסיר את מועמדותו לכהן כחבר בוועדה למינוי דיינים. ב'דגל' מעריכים: החוק הנורבגי יעבור גם ללא אגודת ישראל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: שוקי לרר)

המשבר ב'יהדות התורה': בשעות הבוקר (ראשון) נכנסו חברי הכנסת של סיעת 'דגל התורה' משה גפני ואורי מקלב יחד עם מזכ"ל התנועה יעקב אשר אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן על מנת להיוועץ בו ולקבל את הכרעתו מול המשבר עם סיעת 'אגודת ישראל'.

עיקר הדיון שנמשך כשעה וחצי נסוב סביב ההתמודדות של נציג הסיעה, ח"כ גפני, על חברות בוועדה למינוי דיינים, זאת על רקע איום סיעת 'אגודת ישראל' שלא לתמוך בחוק הנורבגי ובכך למנוע את כניסת יעקב אשר לכנסת, באם גפני לא יסיר את מועמדותו לוועדה והמשבר שנוצר במפלגת יהדות התורה בעקבות כך.

חברי הכנסת של 'דגל התורה' שטחו בפני מרן הגראי"ל את כל צדדי ההתלבטות ולאחר שעה וחצי של דיון מעמיק הכריע מרן הגראי"ל כי על גפני להשאיר את מועמדותו ולהתמודד לתפקיד עד הסוף מאחר והתפקיד שייך ל'דגל' זאת בנוסף לכך שלמרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל היה תמיד חשוב שגפני יכהן בוועדה.

מרן ראש הישיבה שמע מנציגי התנועה כי התפקיד שייך באופן מסורתי ל'דגל התורה' וכי בעבר כיהן בו ח"כ גפני בהצלחה יתירה. בנוסף הוצגו בפניו הנתונים שנבדקו לפיהם לח"כ אייכלר אין סיכוי ממשי להיבחר זאת גם אם גפני יסיר את מועמדותו.

ב'דגל התורה' מדגישים כי באם אייכלר יתעקש להתמודד עד הסוף, למרות שלטענתם התפקיד לא שייך לו וכי לדבריהם אין לו סיכויים לזכות בו, הרי ש"האחריות למה שיתרחש הינה על כתפיו בלבד".

להערכת גורמים ב'דגל התורה', גם בסיעה החסידית יתמכו בסופו של יום בחוק הנורבגי זאת לאחר שיתברר להם כי החוק עובר למרות התנגדותם זאת בשל תמיכת חברי כנסת מהאופוזיציה. ב'דגל' מעריכים כי החוק יעבור גם ללא תמיכת אגו"י.

לגבי סוגיית הוועדה למינוי דיינים, הנושא קצת יותר מסובך, זאת בשל ההנחה כי באם גפני ואייכלר ירוצו שניהם עד הסוף הרי ש'יהדות התורה' תפסיד את נציגה ולכן השאלה עלתה אל שולחן הדיונים.

כעת לאחר שהוברר כי לגפני יש יותר סיכוי לזכות בתפקיד ששייך ל'דגל', לכן ההוראה של מרן הגראי"ל שטיינמן היא להתמודד עד הסוף.

ב'דגל' הוסיפו כי לו המצב היה שיש לאייכלר סיכוי, הרי שהם לא היו לוקחים אחריות להפסיד את המקום החרדי בוועדה, אולם ברגע שבלאו הכי אין לו סיכויים ודווקא לגפני יש יותר סיכוי הרי שחובה על גפני להתמודד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר