גפני מגן על נתניהו: אין מקום לוועדת חקירה על ההסכם עם איראן

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגן על רה"מ בעקבות דרישת "יש עתיד" לוועדת חקירה על כישלון ישראל וההסכם עם איראן. "במחנה הציוני מגלים אחריות, קורא ללפיד להסיר את הדרישה" (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(וידאו: ערוץ הכנסת, תמונה: מרים אלסטר, פלאש 90)

בנאום שנשא במליאת הכנסת, הגן ח"כ משה גפני על מדיניות ראש הממשלה בנימין נתניהו וההתנגדות החריפה שלו להסכם הגרעין עם איראן, ותקף את יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד בעקבות דרישתו להקים ועדת חקירה בנוגע להתנהלות נתניהו בנושא.

"מערכת היחסים שבין ישראל לארה"ב צריך לשמר אותה בכל מחיר" פתח גפני את דבריו. "זאת מערכת אסטרטגית מבחינת ישראל. הקב"ה עשה איתנו חסד גדול שהמעצמה הגדולה היא ידידה של מדינת ישראל. בעקבות ההסכם עם איראן, העלה יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הצעה להקים ועדת חקירה כדי לבדוק את מדיניות ראש הממשלה בהסכם עם איראן".

גפני סיפר כי "לפני שנים רבות היה מפגש בין ראש הממשלה דאז יצחק רבין לבין יאסר ערפאת. המפגש היה ביום שישי והיה חשש שיהיה חילול שבת. פנו אליי ואמרו לי 'אם תדבר עם ערפאת לא יהיה חילול שבת'. שאלתי את מרן הרב שך זצ"ל אם לעשות את זה. אני מזכיר שאנחנו היינו באופוזיציה ומבחינתו זו הייתה ממשלה רעה מאוד. הרב שך אמר לי 'אנחנו אמנם אופוזיציה ונגד הממשלה אבל תדבר רק עם הממשלה המכהנת', ובאמת דיברתי עם רבין. הרב לא נתן לי לדבר עם מישהו אחר אפילו שהיינו באופוזיציה".

גפני הוסיף, "כאשר יש מצב שלכל הדעות איראן היא הדבר הנורא ביותר שיש לעם היהודי ולישראל בעולם, ולכל הדעות ההסכם הזה של ארה"ב הוא הסכם רע מאוד, אז אנחנו יכולים לעשות שני דברים - או שאנחנו אופוזיציה ומבקשים ועדת חקירה לעיני כל העולם, כאילו אנחנו אשמים במצב הזה. האם זה הזמן וזו הדרך? כדי להיות אופוזיציה דורשים הקמת ועדת חקירה? זו אחריות? הרי יושבים השונאים הכי גדולים שלנו ומחככים ידיים בהנאה ואומרים 'הנה יו"ר מפלגה גדולה בישראל אומר להקים ועדת חקירה והתנהלות ראש הממשל היא לא בסדר'".

גפני התייחס ליחסים של נתניהו עם נשיא ארה"ב ברק אובמה ואמר: "אמרתי את זה לראש הממשלה כמה פעמים - צריך לעשות הכל בשביל לשפר את היחסים עם הנשיא אובמה - יש נשיא יותר טוב ויש פחות טוב, אבל ארה"ב היא נכס אסטרטגי מבחינתו".

ח"כ דני עטר הפריע לנאום של גפני וסגן יו"ר הכנסת ח"כ שי פירון הגן על גפני: "ח"כ דני עטר תודה רבה. אני אומר לך שמתוך 120 חברי הכנסת, ח"כ משה גפני הוא האחרון שצריך עזרה".

לסיום אמר גפני: "במחנה הציוני מגלים אחריות בנושא הזה. כולנו באותה סכנה. אני פונה ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד ואומר לו להסיר את הדרישה הזו. זו דרישה שאין מקומה כאן. תאמינו לי שכאופוזיציה יש לו הרבה מאוד דברים שהוא יכול לדבר עליהם - יש בממשלה הזו הרבה מאוד חסרונות, אבל זה הדבר האחרון. אם אחריות המדינה לנגד עיניו, אם הוא רוצה להיות יו"ר אופוזציה, הוא לא יכול לבקש ועדת חקירה בנושא ההסכם עם איראן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר