סערת ועדת לוקר

יעלון במתקפה: "הדו"ח שטחי, לא מאוזן ומנותק מהמציאות"

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון יוצא במתקפה חריפה נגד המלצות ועדת לוקר לבחינת תקציב הביטחון: "הדו"ח שטחי, לא מאוזן באופן קיצוני ומנותק לחלוטין מהמציאות". צפו (צה"ל)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: אריאל חרמוני, וידאו: עדן מולדבסקי - משרד הביטחון)

מערכת הביטחון נעמדת בימים האחרונים על הרגליים האחוריות ומנסה להדוף את המלצות ועדת לוקר לבחינת תקציב הביטחון. אחר הצהריים (שלישי) מעלים במערכת הביטחון הילוך, כאשר שר הביטחון משה (בוגי) יעלון יצא במתקפה חריפה נגד המלצות הוועדה.

"דו"ח ועדת לוקר שהוצג היום לציבור, הוא דו"ח שטחי, לא מאוזן באופן קיצוני ומנותק לחלוטין מהמציאות סביב מדינת ישראל ובתוכה", אמר יעלון. "הדו"ח, אם ייושם, יהיה הימור על ביטחונם של אזרחי ישראל. הוא לא יאפשר לצה"ל ולמערכת הביטחון להתמודד עם האיומים המופנים כלפי מדינת ישראל ואזרחיה, ויפגע ביכולתנו להעניק ביטחון לאזרחי ישראל".

לדברי יעלון, "מי שרוצה להתמודד בהצלחה, כפי שאנו עושים עד כה, עם דאעש, חמאס, חיזבאללה, איראן ועוד עשרות ארגוני טרור חסרי מעצורים החמושים בנשק מתקדם - לא יכול להרשות לעצמו צבא בינוני עם אנשים בינוניים. למרבה הצער, דו"ח לוקר מוביל את מדינת ישראל ואזרחיה בדיוק למקום הזה".

יעלון הוסיף, "צה"ל מתייעל ויוסיף להתייעל. הדבר נעשה עוד בתקופת הרמטכ"ל הקודם, עם ההחלטה על סגירת יחידות, פליטת פלטפורמות ואמצעי לחימה, בהם טנקים ומסוקים, ופיטורי אלפי אנשי קבע, ונמשך עתה על ידי הרמטכ"ל הנוכחי. התוכנית הרב שנתית 'גדעון', שהציג הרמטכ"ל השבוע, מעניקה מענה הולם לאיומים ולאתגרים שניצבים בפני מדינת ישראל, היא אפקטיבית, שקולה ואחראית, ואותה יש לאמץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר