לא ייאמן

הבשורה של דרעי: הקלות על ייבוא שרימפס ופירות ים מקנדה

שר הכלכלה דרעי בירך הבוקר על שדרוג הסכם הסחר החופשי בין ישראל וקנדה. גולש גילה: ההסכם מעניק הקלות בעיקר לייבוא פירות ים ובהם שרימפסים - האסורים על פי ההלכה היהודית (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הכלכלה אריה דרעי לצד פירות ים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 ושאטרסטוק)

מה שהוסתר בהודעת משרד הכלכלה נחשף בהודעת ראש ממשלת קנדה: משרד הכלכלה שיגר הצהריים (רביעי) הודעה חגיגית על הקלה ביבוא דגים מקנדה לישראל. "הוזלה במחירי הדגים המיובאים, תבלינים, פירות וירקות משומרים ודברי מאפה" נאמר בהודעה.

אלא שמהודעה מקבילה של ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר, נראה כי אחד ה"הישגים" בהסכם בין המדינות הוא הקלות על ייבוא של פירות ים (פירות ים, בין היתר - שרימפסים ולובסטרים האסורים על פי ההלכה היהודית) לישראל, פרט משמעותי שלכאורה הוסתר מההודעה של משרד הכלכלה הישראלי.

דרעי: "ההסכם יפתח הזדמנויות נוספות ליצוא הישראלי"

בהודעה הישראלית, שכאמור צונזרו ממנה פירות הים, נכתב כי "ישראל העניקה למוצרים הקנדיים פטור מלא בין היתר לדברי מאפה רבים, גלוקוז, פירות יער, מוצרי דגה נבחרים, תבלינים, פירות וירקות משומרים. מכסות פטורות ממכס ניתנו לתפוחים ואגסים, חומוס, תפו"א, בצלים, שום, ירקות קפואים, פירות יבשים, צימוקים, ויין".

ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר. הודעתו חשפה את מה שבישראל הסתירו (צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90)

יו״ר ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי הוסיף ברכה אישית לרגל ההסכם בה אמר כי "שדרוג הסכם הסחר החופשי בין ישראל לקנדה יפתח בפני היצוא הישראלי הזדמנויות נוספות בשוק רחב זה".

ראש ממשלת קנדה בירך: "הזדמניות חדשות לייצוא פירות הים"

אלא שכאמור, שבהודעה של משרד הכלכלה השמיטו את אחד המוצרים המרכזיים שצפויים להגיע לישראל במסגרת ההסכם - פירות ים, שכמובן אסורים לאכילה על פי ההלכה. מבדיקה שערך הגולש יואב רבינוביץ, עלה כי בהודעה שהוציא ראש ממשלת קנדה הודגש כי ההסכם מיועד לסחר חופשי - בדגש על פירות ים, מה שבישראל ניסו להסתיר.

שרימפס. אסור על פי ההלכה היהודית (צילום: שאטרסטוק)

בהודעה של ראש ממשלת קנדה נאמר בין היתר כי קנדה "ידועה ביצוא דגים ופירות ים ברמה עולמית. קנדה היא אחת התעשיות המסחריות החשובות ביותר בעולם הדיג. משווקי הדגים ופירות הים הקנדיים ייהנו מהזדמנויות חדשות בשוק הישראלי בשנים הקרובות".

בחלק אחר בהודעה נאמר כי ההסכם "יספק הזדמנויות גישה מורחבות למוצרים חקלאיים, דגים ופירות ים קנדיים באמצעות הורדת התעריפים על מוצרים כמו חמוציות, מזון לכלבים, מאפים, מאכלי ים ודגים". בהמשך פורטו עוד מוצרים שיוקל לייבא לישראל במסגרת ההסכם, ובהם: "חומוס, ירקות קפואים, צ'יפס קפוא, תפוחים, יין ושרימפס".

בלשכת דרעי ביקשו שלא להתיייחס לפרטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר