החרדים הכריעו • ניצחון לאופוזיציה

נציגי הכנסת בוועדה למינוי דיינים: ישראל אייכלר ורויטל סוויד

לאחר הסאגה שנמשכה בימים האחרונים, הלילה בחרה הכנסת את נציגיה בוועדה למינוי דיינים - חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) מהקואליציה וחברת הכנסת רויטל סוויד מהאופוזיציה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
חברי הכנסת ישראל אייכלר ורויטל סוויד (צילומים: נתי שוחט - פלאש 90)

הוועדה למינוי דיינים: לאחר ימים ארוכים של סאגה ועימותים בין חברי הכנסת של 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' ולאחר מכן עימות בין חברי הכנסת החרדים לח"כ נאווה בוקר (הליכוד), נבחרו הלילה (רביעי) חברי הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) ורויטל סוויד (המחנה הציוני) לכהן כנציגי הכנסת בוועדה למינוי דיינים.

ח"כ ישראל אייכלר זכה ל-97 קולות וח"כ רויטל סויד זכתה ל-62 קולות.

קראו עוד: חה"כ נאוה בוקר: בעד הקונסרבטיבים, נגד ממסד הרבנות

כזכור, בימים האחרונים 'יהדות התורה' נכנסה למשבר לאחר שיו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הגיש גם הוא מועמדות לתפקיד חבר בוועדה, אך בחר לסיים את המשבר כאשר פרש מהמירוץ מחשש שאף נציג חרדי לא ייבחר לתפקיד.

מדובר בניצחון גדול לאייכלר, שכן הוא הצליח להביא רוב גדול ולהשיג גם את תמיכת האופוזיציה שבחרה להצביע עבורו, זאת למרות הטענות שנשמעו כי אין לו סיכוי להיבחר.

אך הדרמה האמיתית היא באי בחירתה של חברת הכנסת נאוה בוקר לתפקיד, שכן ראש הממשלה בנימין נתניהו תמך בה ואף פעל רבות להביא לבחירתה כמועמדת הקואליציה לתפקיד.

לאחר חשיפת "כיכר השבת" על דבריה נגד ממסד הרבנות ובעד הקונסרבטיבים, בש"ס ו'יהדות התורה' ביקשו שלא לתמוך בה ואף ביקשו שתסיר את מועמדותה, אך לאחר לחץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעו הסיעות כי יצביעו עבורה.

ח"כ ישראל אייכלר מצביע, הלילה (צילום: ערוץ הכנסת)

אלא שככל הנראה, מאחורי הקלעים הצביעו לפחות חלק מחברי הכנסת החרדים עבור חברת הכנסת רויטל סוויד, מועמדת האופוזיציה, שנבחרה לכהן כנציגת הכנסת בוועדה למינוי דיינים לצדו של ח"כ אייכלר.

בנוסף, מדובר במפלה כואבת לראש הממשלה שתמך בבוקר אך הפסיד מאחורי הפרגוד ולדברי בכירים בקואליציה הדבר צפוי להשפיע על היחסים בין נתניהו לסיעות החרדיות.

מי שלא תזכה לחבר בוועדה היא תנועת ש"ס, אך הסיעה מחזיקה בכוח גדול בוועדה שכן הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי ציון בוארון חברים בוועדה.

הוועדה למינוי דיינים מורכבת משני הרבנים הראשיים, שני חברי בית הדין הגדול, שני שרים, שני חברי כנסת, שני עורכי דין וטוענת רבנית. בוד האחרון בחרה הממשלה בשר יובל שטייניץ לכהן כיו"ר הוועדה.

כמו כן, מוקדם יותר נפגש הגר"י יוסף עם שרת המשפטים איילת שקד, החברה בוועדה. הצדדים סיכמו סיכמו על קידום מינויים של 24 דיינים לבית הדין האזורי ושבעה לבית הדין הגדול.

ח"כ סוויד התייחסה לניצחון שלה ואמרה: "בקואליציה ניסו להפחיד את חברי הכנסת על מנת שיצביעו בניגוד לצו מצפונם. אני שמחה שבהצבעה חשאית, וכשאשר מדובר בוועדה שמשפיעה על הרבה נשים וגברים במדינת ישראל חברי הכנסת בוחרים את מי שתעשה הכי הרבה והכי טוב למען האזרחים".

לוועדה לבחירת שופטים בחרה הכנסת כנציגיה את חברי הכנסת רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) שקיבל 67 קולות ונורית קורן (הליכוד) שקיבלה 69 קולות.

לוועדת המינויים לקאדים בחרה הכנסת כנציגיה את חברי הכנסת יואב בן צור (ש"ס), אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) ועיסאווי פריג' (מרצ).

לוועדת המינויים לקאדים מד'הב (הקאדים הדרוזים) בחרה הכנסת כנציגיה את חברי הכנסת עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת) וחמד עמאר (ישראל ביתנו).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר