המועצת תקיים דיון

האוצר מציע חיסכון לילדים שייפתח בגיל 18 במקום קצבאות

משרד האוצר מנסה להגיע להסכמה עם ליצמן לשינוי ההסכם הקואליציוני. הסיבה: העלות הגבוהה של העלאת הקצבאות. ההצעה: במקום קצבאות - תכנית חיסכון שתיפתח בגיל 18 (חדשות, כלכלה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחטף פלאש 90)

הקרב על התקציב: בימים האחרונים מנסה ראש הממשלה בנימין נתניהו לצד בכירי האוצר לגבש פתרון למשבר הקואליציוני שנוצר בעקבות הכוונה לקצץ בקצבאות הילדים שהובטחו למפלגת יהדות התורה במסגרת ההסכם הקואליציוני.

בעוד בש"ס ובסיעה הליטאית דגל התורה ישנה על פי ההערכה הסכמה על דחיית מתן הקיצבאות או פריסתן לשנים הקרובות, מה שיאפשר עמידה ביעדי התקציב, הרי שבסיעת "אגודת ישראל" מכריזים כי לא יסכימו להתפשר בעניין.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע לנתניהו כי אין בכוונת הסיעה להתפשר וכהמשך לכך התכנסו גדולי האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה החסידית והכריעו על מתן גיבוי מוחלט לדרישת ליצמן תוך שיגור הבהרה נחרצת לראש הממשלה כי הסכמים יש לכבד.

על פי הדיווח הערב של שאול אמסטרדמסקי ב"כלכליסט", באוצר מנסים להגיע להסכמה עם ליצמן על תוכנית חלופית במקום העלאת קצבאות הילדים. "התוכנית של האוצר שונה, והיא נועדה לספק לאגף התקציבים פתרון לחיסכון תקציבי בשנתיים קרובות. על כן, ככל הידוע, מציעים באגף התקציבים להקים חסכונות לילדים עד גיל 18, במקום העלאת הקצבאות, בסגנון הפיקדון לחיילים המשוחררים. באופן זה, המדינה לא תהיה מחויבת בהוצאת הכסף עכשיו, אלא רק בעתיד" דווח בכלכליסט.

לאור ההצעה, אומרים גורמים בכירים בסיעה החסידית כי הדבר יובא לשולחנם של גדולי הדור שיקבלו הכרעה בעניין. גורם ב"אגודת ישראל" אומר ל"כיכר השבת" כי "הדבר לא חייב להיות מבוצע בכינוס נוסף אלא בהתייעצות טלפונית או בשיגורו של ליצמן או מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן לבתי האדמו"רים ולהביא בפניהם את הצעת האוצר במטרה לקבל את תשובתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר