איומים על חולת סרטן

כתב אישום: התחזה לבעל גמ"ח ועקץ מאות אלפי שקלים

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד שאול כהן מאשקלון, המייחס לו 30 סעיפים של קבלת דבר במרמה באיומים. הוא התחזה לבעל גמ"ח מוצרי חשמל, ועקץ 320 אלף שקל מנזקקים (חדשות, פלילים)

(צילום: מתוך YNET)

הציג את עמצו כעוסק בגמילות חסדים, אך בפועל עקץ מאות אלפי שקלים מאנשים חולים וקשיי יום, כך עולה מכתב האישום שהוגש אמש (שני), נגד שאול כהן, תושב אשקלון.

כתב האישום מייחס לו 30 סעיפים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובאיומים, ועל פי המתואר בו, הוא עקץ מעל ל-320 אלף שקל.

כהן, חשוד כי הציג עצמו בפני אנשים רבים, בהם גם מכריו ואפילו בני משפחתו, ככזה העוסק בגמ"ח ומוכר מוצרי חשמל במחירים מסובסדים. אנשים רבים התפתו לו, והעבירו לו סכומי כסף גדולים כדי שיקנה להם מוצרים ורכבים במחירים נמוכים.

בנוסף הוא שיכנע אנשים לקנות לו מכשירים סלולרים, והשאיר אותם בחובות כבדים ללא המוצרים.

אחת הנעקצות סיפרה: "הוא עקץ אנשים שהכיר, חברים שלו, שכנים שלו, אפילו קרובי משפחה. גם חיילים נפלו בפח. גם חברים שלו מבית הספר שילמו לו. באמת האמינו לו שהוא מסייע לנזקקים, גם אני האמנתי לו. שלחתי אליו אנשים טובים שרצו לעזור. אבל פתאום התחילו להגיע כל מיני שמועות שהוא מתחמק, שהוא לא עונה לטלפונים, שהוא דוחה אנשים ואומר להם: 'אל תדאגו, מחר המוצר יגיע'. ככה כל הזמן הוא היה מסבן את התורמים. אפילו רשתות למוצרי חשמל נפל בפח. הוא עבד על כולם בעיניים".

באחד המקרים היותר קשים, המתוארים בכתב האישום, מתואר כי כהן עקץ חולת סרטן, ממנה לקח 9,000 שקל כביכול בכדי לפתוח בשותפות פיצוציה.

"לאחר לחצים מצד הנאשם על המתלוננת, היא נענתה להצעתו", נאמר בכתב האישום. "כהן הסיע אותה אל בנק בעיר יבנה שם המתלוננת קיבלה מהבנק הלוואה על סך 9,000 שקל. הנאשם לקח את הכסף למרות שידע כי אין בכוונתו לשכור עסק ולא להכניס את המתלוננת כשותפתו ולא להחזיר לידיה את הכסף שקיבל".

"כשהבינה המתלוננת כי הנאשם רימה אותה, היא פנתה אליו בבקשה שיחזיר את הכסף. בתגובה הנאשם איים עליה שאם תעז לדבר על הכסף יפרוץ וישרוף את הבית שלה ואף יפגע בה".

נציג הפרקליטות עו"ד וואליד אלבז, אמר בדיון: "הנאשם לא בחל בכל דרך על מנת לקדם את ענייניו, העובדה כי כהן מעל באמון של חבריו, ידידיו, שכניו ועוד, מעידה כי הוא בעל משמעות פחותה לעולם האמת ולערכי האמון והכבוד בין בני אדם".

עו"ד גיל יואש המייצג את הנאשם מסר בתגובה: "מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי, אשר פעם ראשונה בחייו נעצר והסתבך עם החוק. הוא שיתף פעולה עם חוקריו, לקח אחראיות על ביצוע העבירות, הביע חרטה

ובכוונתו להחזיר את כל הכסף שלקח לקורבנותיו. החשוד מודע להשלכות מעשיו ועל כך שעשוי להיענש ולשלם את חובו לחברה וכולו תקווה להשיב את חייו למסלול נורמטיבי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר