"עוינות כלפי הנצרות"

כתבי אישום נגד שני צעירים שהציתו את כנסיית הלחם והדגים

הפרקליטת הגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתבי אישום נגד ינון ראובני ויהודה אסרף, הנאשמים בהצתת כנסיית הלחם והדגים בצפון. "תיק של נזק לרכוש שמתייחסים אליו כאל תיק רצח" (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ינון ראובי (מימין) ויהודה אסרף (צילום: ג'ורג' גינסברג YNET)

פרקליטות מחוז צפון הגישה הבוקר (רביעי), כתבי אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת, נגד הצעירים שהציתו את כנסיית הלחם והדגים בצפון הכנרת, לפני כחודשיים.

הנאשמים הם ינון ראובני, בן 20 מאופקים, לו מיוחסות עבירות של הצתה בנסיבות מחמירות, השחתת פני מקרקעין ממניע של עוינות כלי ציבור וקשירת קשר לביצוע פשע. הנאשם השני הוא, יהודה אסרף בן 19 מאלעד, לו מיוחס מתן אמצעים לביצוע פשע וקשירת קשר למעשים אחרים.

על פי המתואר בכתב האישום, ראובני יצר קשר עם כמה אנשים, שזהותם טרם ידועה, בכדי להצית את הכנסיה זאת על רקע עוינות כלפי הדת הנוצרית.

ב-17 ביוני הגיע אסרף ליישוב יד בנימין עם רכב סובארו שרכש שבועיים קודם לכן. בהתאם לתכנון, יצא ראובני עם הרכב ממקום שבו חנה סמוך לשער האחורי של היישוב, ואסף בהמשך את האחרים. בהמשך מילא ראובני בקבוקים בבנזין בתחנת הדלק בלטרון.

המציתים הצטיידו בכפפות, גפרורים ומצית וסמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר ב-18 ביוני הגיעו המציתים לדרך עפר מול הכניסה לכנסייה. כרבע שעה לאחר מכן נכנסו השנים למתחם הכנסייה ולחדר המשמש כחדר ישיבות במנזר, שפכו בנזין על דלתות וקירות המבנה והדליקו אותו. כתוצאה מכך החדר התלקח, הגג שהיה עשוי מעץ קרס, והאש התפשטה לשני חדרים סמוכים.

בנוסף הם ריססו בסמוך את הכתובת "והאלילים כרות יכרתון".

לנאשם אסרף מייחסת הפרקליטות גם עבירה של הפרעה לשוטר לאחר שניסה להימלט ממעצר, ובזמן שבאו לעצור אותו ניסה להימלט מחלון המטבח.

התובע, עו"ד עמוס דניאלי אמר כי כתב האישום הוא פרי חקירה סבוכה של המשטרה והשב"כ. לדבריו, "מדובר באישום חמור שמדבר בעד עצמו".

פרקליטו של ראובני, עו"ד איתמר בן גביר אמר בתגובה כי: "לא ראיתי שהשב"כ מתערב בהצתת גן ילדים יהודי בלוד, בית כנסת של חב"ד ליד כביש 6 או ניתוץ מצבות בהר הזיתים. זהו תיק של נזק לרכוש שמתייחסים אליו כאל תיק רצח".

עו"ד אהרון רוזה, שמייצג את אסרף, טען כי השב"כ והמשטרה לא נהגו בהגינות כלפי מרשו, "אשר הוחזק בתנאים שאינם ראויים לבני אנוש".

בבוקר אירעה תקרית מביכה כאשר סוהרי שירות בתי הסוהר שכחו להביא את שניים משלושת החשודים בהצתה מבית המעצר לבית המשפט המחוזי בנצרת. הפרקליטות הודיעה כי "נפלה תקלה טכנית אצל שירות בתי הסוהר ושכחו להביא את העצורים".

עורך הדין בן גביר הגיב כי "מדובר בחלמאות. אם בפרוטוקול הקודם לא היה נקבע שלמדינה יש זמן להגיש את כתב האישום עד אחת הייתי מבקש לשחרר את מרשי לאלת. לא יכול להיות שיד ימין של המדינה לא יודעת מה יד שמאל עושה. קשה להבין איך בעידן המחשב שוכחים להביא עצורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר